måndag 13 februari 2012

Börjar känna mej gammal...

....när jag befinner mej i pisterna!

Jag kör lugnt och fint (har inte åkt skidor som liten) och föredrar backar som är långa och med lagom lutning! Backarna i Sälen är helt ok men här i Åre är de aaaaningen brantare. Jag glider fram och blir omkörd av färgglada snowboard åkare med byxorna nerhasade och idag var det till och med en som messade när han körde om...

Igår fick jag syn på en kille som låg bredvid pisten, med ett ben på var sida om en stolpe. Han låg blickstilla och sjuksköterskan i mej vaknade genast till liv. Jag stannade och ropade till David att stanna! DÅ lyfte killen på huvudet och skakade snön ur sitt långa hår, skrattade och sa "det e luuuugnt"... Insåg att tant Åsa förmodligen förstört ett practical joke för hela hans kompis skara kom sedan i en klunga och det var nog dem han skulle skojat med.

Just nu vräker snön ner, gulasch soppan står och puttrar och till den blir det bröd ifrån Åres bageri! Man brukar säga att sjön suger men nog suger snön mer än sjön?!? Man är helt slut efter en dag i backarna ...

På onsdag ska vi ut och äta, imorgon hoppas jag på after ski! Det får bli bröd och soppa när vi kommer hem för det är ganska dyrt på ställena!

Hoppas ni alla får en härlig måndagskväll!!!

Inga kommentarer: