tisdag 6 december 2011

TANTVARNING!!!

När jag vaknade imorse så möttes jag av ett, ytterst tunt, lager snö. Det var glashalt ute så jag körde lugnt och fint in till stan.

Även i stan var det halt och då kom jag på att jag valt helt fel sko!!! Slitna stövlar med klack...hur smart var det?!?

Första biten gick bra men sen blev det sluttande och ishalt underlag, började genast gå som bambi på hal is, så där stapplande. Jag stapplade tydligen rätt så bra för plötsligt frågade en förbi passerande ungdom " Går det bra...(underförstått vill du ha hjälp)... " Ja då, sa jag lite klämkäckt, borde haft mina Uggs idag istället (ville förmedla att jag liksom inte var så gammal)

Nå väl, nu är jag äntligen framme på jobbet och ska strax kalla in dagens första patient!

Kör och gå försiktigt idag!!!


- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

anna of sweden sa...

Nu har jag utmanat dig på min blogg! :)

mammaxtre sa...

Broddar är kanske inte en sådan dum idé, fastän det är än mer tantvarning än att stappla runt som bambi på hal is :-)

Uggs, det vill jag också ha....eller så blir det broddar, det blir billligare :-)

ÅSA sa...

Anna, fixat :)

Mammaxtre...det må vara tantvarning med broddar men är inte lårbensbrott värre :)