söndag 10 april 2011

Vilken fantastisk helg det har varit!

Som jag skrev igår så hade jag en underbar start på dagen. Middagen på kvällen blev också kanon, god mat, god dryck och härligt sällskap!

Imorse åkte Astrid och jag och köpte frallor, sedan var det premiär för frukost på altanen. Visst är det något visst med att äta utomhus, smakar helt annorlunda.

Därefter har jag påtat i rabatten, klippt ner buskar, tvättat alla våra sängkläder och vädrat dem, haft sex hungriga barn på lunch som bjöds på grillad hamburgare...Snacka om vår!!! Att termometern stod på 15,6 grader gjorde inte saken sämre!

Nu har vi hunnit med en dryg timmes tennis, grillat grekiska biffar med klyftisar och rotfrukter och strax blir det jordgubbar!

Jag känner mej så fylld av energi och det var ganska länge sedan sist, ska ni veta!

Ser fram emot en riktigt bra vecka!!!

4 kommentarer:

Klara sa...

Vad mysigt det låter!

Katarina sa...

Nu blev jag ännu mer sugen på hus! Frukost på altanen och grillning låter så härligt.

Hoppas du får en fin vecka.

mammaxtre sa...

Vad härligt att ha tilldelats energi tänker jag som förlorade den igår.....

Att äta utomhus är bara så mycket godare än inomhus.

Här hemma i radhuset togs utemöblerna fram igår, efter vintervila. Det känns himla bra.

Ha det fint

Västmanländskan sa...

Härligt! Hoppas energin håller i sig.