fredag 15 april 2011

Där ligger jag i lä...

Igår på lunchen tog jag först en sväng till Hemtex som hade halva reapriset. Jag inhandlade överkast, kuddar, handdukar och gardiner. På vägen tillbaks till jobbet så gick jag inom en sushibar och köpte med sushi.

Vi var två som stod och väntade på våra påsar...Japanerna (jag antar att de är det, skulle ju kunna vara kineser också...) som stod bakom disken pratade febrilt med varandra. Jag kunde inte låta bli att reagera på tempot som de pratade i. Förmodligen reagerade den andra tjejen också för hon tittade på mej och log....

Jag är ganska så bra på att hålla en rask fart när jag pratar men om man jämför Japanen med värsta sportkommentatorn så skulle jag kunna jämföras med Kristina Lugn...

Jag visste ju i och för sig att Japaner är effektiva, jobbar flitigt, har två  veckors semester då de upptäcker världen...Men att de även pratar snabbt, det var en ny erfarenhet ! :)

Inga kommentarer: