lördag 3 juli 2010

LITE TID FÖR BLOGGANDE!

Med sådana fina dagar vi har haft så kommer både bloggandet och hushållssysslorna i skymundan!

När jag jobbat färdigt i veckan som gått så har jag susat hem för att sedan packa badkläderna och gått ner till stranden eller så har vi åkt ut med båten!

Dammet  börjar bilda dammråttor, blommorna ser ledsna ut och tvätten hopar sig. Men vad 17, sommarvädret är inte här för att stanna. Imorgon har de utlovat regn och åska här på västkusten så då får jag väl ta hand om allt det där tråkiga!

Idag började jag dagen med en joggingtur i mina nyköpta joggingskor. Sen avnjöt vi en härlig frukost ute på altanen och därefter lämnade vi Fabian på barnkalas. Kalaset varade i 4½ timmar så då passade David, Astrid och jag på att ta båten ut till havs...Vi la oss på Klockskär där vi solade, badade och fikade. Väl hemma igen så insåg vi att det var alldeles för varmt i trädgården så då  cyklade vi ner till stranden och badade lite till!

Nu har hela familjen ätit fiskspett och sedan jordgubbar med glass samt spelat UNO...En riktigt härlig familjedag med andra ord!

Hoppas att ni andra också njuter av sommarvärmen!

6 kommentarer:

Hoffmans Design sa...

Ville bara hoppa in och säga vilken härlig dag ni har haft som vi.....

Kram

Susanne sa...

Ja, kan bara hålla med!! Hemmet står kvar och varför inte njuta av det vackra medans tid är. Det kommer en dag då ovädret är framme och huset kan fixas i ordning. Fortsätt att njuta!!! Kram

Katarina sa...

Jag har också skyllt på sommarvärmen att jag inte tagit tag i någonting alls här hemma. Men i dag måste jag, Steven kommer hem i kväll.

Jag förstår alltså att du inte hinner blogga, men det är kul när du gör det - ni verkar ha det så härligt och bilderna var jättefina!

Hoppas ni fortsätter ha det skönt.

Vit Gladiolus sa...

Hallå där!
DU, här är det åxå dammtussar men jag har inte gjort något åt det är...:=)))puhhhh!

Jo, det var STEKHETT igår när vi var iväg till Ullared! Tur var att vi hade ac i bilen! Annars vette hundan. 33 grader ute. Det var pyttelite folk så det var jättebra, bara att gå in! Å svalt inne.

Men jag var HELT SLUT NÄR JAG KOM HEM ändå! Däckade nästan direkt i säng, jag ahde suttit och smockat i mig en chipspåse åxå så jag mådde illa.:=))))) FY på mig!

Näej, vi såg inte Morgan....

Ha det så bra! idag är det svalare här. Gott.

Kram

Mina dagar sa...

Hej du! Nu har jag läst igenom dina senaste inlägg. Ni verkar ha haft det jättemysigt! Fina bilder!!!
Som vanligt blir jag avis på att ni bara kan promenera ner till "er" strand och att ni kan ta er båt och åka ut till vackra platser!
Njuuuuut! vilket jag tror du gör också:)
Fiskspett lät gott de´!
I dag har vi det såååå varmt och kvavt!
Familjen är iväg och badar och jag ska snart åka och jobba:(
KRAMAR Eva

ÅSA sa...

Antonija...antar att ni rör er lite söder ut från oss...annars kanske vi hade stött på varandra på böljan den blå :)

Nattsyrran...japp, ingen annan städar ju! MEN idag har vi fått fixat här hemma, känns helt underbart!

Katarina, antar att alla har mycket att stå i när det är sommar! Har både laptop och mobilt bredband men tror att David behöver datorn när vi är på landet... :)

Zinkbaljan, shoppade ni mycket då? :)

Eva, jag känner mej väldigt lyckligt lottad!!! Bor ni långt från havet? Hoppas att ni får en underbar semester när det är dags! Kram