torsdag 25 mars 2010

VÅÅÅÅÅR....

...PÅ RIKTIGT ALLTSÅ!!!

Nu är nästan all snön borta i trädgården, fåglarna kvittrar för fullt, barnen är ute och spelar kubb, folk är ute i trädgården och jobbar, termometern står på 14 grader....det kallar jag VÅR!!!

Idag har jag städat lite, satt fram lite påskpynt, köpt påskliljor och sen suttit på altanen och läst!

Jag har haft kontakt med min läkare och försäkringskassan och vi har kommit överens om att jag fortsätter vara deltids sjukskriven i april månad. Kommer dock att jobba 75% av min tjänst istället för 50% så får vi se om det håller...

Ni har väl inte missat att det är våffeldagen idag? Jag gjorde våfflor till barnen när de kom hem från skolan, hade tänkt att jag inte skulle äta någon själv. Men, hur lätt är det när doften sprider sig i köket ...frestelsen blev för stor så en våffla åkte ner :)

Nu ska jag köra tjejerna till kören och sen tror jag faktiskt att jag ska köpa lite påskliljor till utekrukorna!

Kuckelikuuuuuu!!!

6 kommentarer:

Tigris Predikantan sa...

Min våffla förvandlades till ett äpple...! kanske mer tur på söndag!
:)

Vit Gladiolus sa...

Hallå där bruden!

Hoppas det är bra med dig!

Gula påskliljor går alldeles utmärkt. Köpte ett gäng idag för 9.90 st!!! Det gillar jag!

Imorrn ska jag till tandis, ska höra med han om tandblekning....om det går....


Kraaaaaaaaam

Snor och Glamour sa...

Vilket underbart väder det varit i dag! SOL, vindstilla och 16 grader! Verkligen VÅR! Helt unerbart!!
Så härligt med lite påskblommor som lyser upp både ute och inne!
Kram!

Snor och Glamour sa...

Ville bara kolla med dig....får du inte mina kommentarer? Jag har kommenterat i många av dina inlägg men det verkar som det inte kommer fram. Något verkar galet.... :(

millandante sa...

Vad bra att det verkar ordna sig med kroppen och att du kan åka liiite skidor... men inte städa, laga mat, handla och annat betungande...hihi... Det låter som en perfekt vår!!!:)
Vilka fina presenter, så gulligt!!
ha en fin helg i vårsolen!!!
Kram

ÅSA sa...

Tigris Predikanten, välkommen och grattis till att du lyckades avstå från våfflorna :)

Zinkbaljan, är det påsk så är det :) Hur gick det hos tandläkaren, vita fina tänder när du gick därifrån???

Snor och glamor...tror att jag får dina kommentarer, saknar du några :O
Hade ni 16 grader igår??? Vi hade "bara" 14...tänk att tre mil söderut gör så mycket :)

Milla...ska visa David ditt "förslag" på vad jag kan göra/inte göra :)