tisdag 16 mars 2010

LAAAAAND I SIKTE...

...BRUKAR VI ROPA NÄR VI ÄR UTE MED BÅTEN...

Idag när jag var ute och gick så stod jag på land och ville ropa "Haaaaav i sikte!!!"

Ja, det är nog tre månader sedan vi såg havet ofruset senast...Det är fortfarande is inne i Askimsviken men lite längre ut skymtade jag öppet hav idag, det måste vara ett vårtecken, inte sant?!?

Det är inte bara havet jag har skymtat idag, jag har även skymtat lite gräsmatta...eller om det var mossa men grönt var det i alla fall!

Tänk att det äntligen är vår, härligt! Vinterjackan får hänga med ett tag till och vinterskorna likaså. Härom dagen beställde jag ett par ljusrosa Converse...kanske kan börja använda dem snart :)

När jag tog in posten idag så låg ett litet brev ifrån söstra min i USA och i brevet låg en söt, liten ring som kommer passa alldels utmärkt nu när våren är i antågande. Det tar nog ett tag innan några blommor går att skymta i trädgården men då kan man ju åtminstone ha en liten blomma på fingret :)

Vad tycks?!?

Tack kära syster, du är för go! Eller BSF som vi brukar säga :D

Nu ska jag laga hamburgare, Astrid måste äta i tid innan hon ska iväg på träning!

Morsning Korsning!

5 kommentarer:

anna of sweden sa...

:)

Snor och Glamour sa...

Gud vilken söt ring! Gullig syster du har! Ta vara på henne! Önskar jag hade en syster (eller bror) som man kunde dela vardag och fest med men tyvärr har jag inga syskon och det är faktiskt nu när mamma och pappa gått bort som jag för första gången saknar det riktigt mycket! Blir alltid så avundsjuk när alla pratar om sina syskon.

Fick lite nostalgi minnen när du pratade om Frölunda Torg i ett inlägg. Är ju uppvuxen i de trakterna (Högsbo) och det är länge sedan jag var där nu. Inte för att det är långt att åka men det blir bara så.......

Önskar dig en härlig onsdag!
Kraaaaam!

Anonym sa...

Vilken söt ring. Är den home-made?
Kram
M

ÅSA sa...

Anna :)

Snor och Glamour...ja, jag är väldigt glad över min syster, förstår att det är tomt utan men du har säkert många härliga vänner :)

Jasså du kommer från Högsbo du...längtar du aldrig tillbaka :) Det är mysigt när man kan shoppa tillsammans med sin dotter!

karina sa...

jättesöt ring!! du har en duktig syster =)

Kram K