måndag 15 mars 2010

HELGEN SOM GÅTT...

...GICK FORT!!!

 I lördags spenderade jag och Astrid några timmar på Frölunda Torg. Vi kollade in lite vårskor, Astrid kollade kläder och vi köpte present till Fabian som fyller år i helgen.
Oj, vad Astrid stormtrivs när hon får prova kläder och skor. Kan inte minnas att jag hade sådant klädintresse när jag var 10 år!


Astrid inne i en skoaffär och provar skor. Allra helst vill hon ha skor med höga klackar men nix pix...

Det tar på krafterna att shoppa så vi fick ta en liten paus på Le Croissant!

Smarrig snickerskaka och god dricka...slurp!

När vi kom hem satt jag i solen och läste lite. På kvällen åt vi god middag och kollade Melodifestivalen.

Igår var jag helt slut så då vilade jag mest, somnade klockan nio igår kväll, tidigare än barnen :)

Nu är måndagen avklarad.....usch, det lät hemsk, man ska ju njuta av dagarna, inte sant??? Vi börjar om......      Idag har jag haft en underbar dag på jobbet, många härliga samtal. Sen tog jag min pigga, glada bil till vårdcentralen för att ta lite prover. En trevlig sköterska tog prover på mej och om ett par dagar får jag det spännande svaret. När jag kom hem satt jag och läste lite på altanen innan jag gick en runda. Det blåste kraftfullt och kallt nere vid havet. Med andra ord svalkande och friskt, helt underbart... :)

Nog blir det lite skillnad när man lägger en positiv touch i det man har gjort :)

Nu ska jag alldeles strax gå ut och laga mat, tortillas fyllda med lövbiff och grönsaker...mums!!!

5 kommentarer:

Trebarnmamman sa...

Den där maten lät ju otroligt gott .. lägg gärna ut hur du gör det ..

Hoppas du blir bra snart ..

Anna

Anonym sa...

Jag tycker barn blir "vuxna" alldeles för tidigt!

Krya på dig!

anna of sweden sa...

Haha. Ja det gör skillnad. Tyckte nästan att jag hörde din röst som i en gammal pilsnerfilm! ;)

Klara sa...

Mysigt! :) Jag tycker också jättemycket om att shoppa. Synd bara att man inte hade "unlimited money"! :)
Kramar

ÅSA sa...

Anna, god, enkel och nyttig! Inget recept men jag kan skriva hur man gör i bloggen :) Blev ju nyfiken på vem du är så jag tittar in alldels strax! :)

Anonym...kan bara hålla med...undrar när det ska stanna av..

Anna :D

Klara...tror att det är en familjegrej ...kan det vara ärftligt tror du! :)