måndag 23 november 2009

SÅ VAR DET KLART...

...VACCINATIONEN MOT NYA INFLUENSAN!!!

För tre veckor sedan blev jag erbjuden att vaccineras på jobbet men valde att skjuta på det eftersom jag var förkyld. Sen blev jag ju sjuk så då var det inte att tänka på...

I fredags tog jag sista penicillinen så nu har jag laddat i helgen må ni tro!

Det är ju inte så att jag är spruträdd men jag var snarare rädd för hur jag skulle reagera på vaccinet eftersom Astrid tuppade av två gånger.

En av mina gulliga kollegor hade erbjudit sig att vaccinera mig...Ett tag funderade jag på om vi kanske skulle ta det imorgon, för jag hade ju faktiskt lite huvudvärk och nog kände jag mej lite varm...

Vid förmiddagsfikat så haffade kollegan mej och sa att nu kör vi...En temp innan för säkerhetsskull och sen tjoff...så var det klart! Där satt jag och väntade på värsta reaktionen men nä...jag var nog mest spänd!

Att få kraftigt ont i armen känns väntat, feber likaså och kanske lite huvudvärk...vi får se, jag väntar...kanske biverkningarna kommer framåt kvällen???

Har ni som vaccinerat er fått några biverkningar???

3 kommentarer:

Johanna sa...

Lite feber i någon dag och sedan en ond, röd och kliande arm. Inte värre än vaccinet mot den vanliga influensan.

Västmanländskan sa...

Ja, vi fick en liten "mini-infuensa" i två dagar.

ÅSA sa...

Johanna...verkar som att nästan alla får de biverkninarna...

Västmanländskan...ungefär så jag känner mej idag...