söndag 4 oktober 2009

FAMILJEGUDSTJÄNST...

...har vi varit på idag!

Minns inte när jag gick till kyrkan en söndag sist...måste ha varit när jag var konfirmand! Men nu är det så att Astrid är med i kyrkans barnkör och idag skulle de sjunga på familjegudstjänsten då det även var dop!

Jag måste säga att det har hänt en del sen sist...kyrkan har sannerligen poppat till sig! :)

Prästen var till att börja med väldigt glad för att det var så mycket folk så "programbladen" inte räckte till. Faktum är att hälften av alla besökare säkert var familjemedlemmar till barnen i kören, en fjärdedel tillhörde nog dopet och den andra fjärdedelen var nog stamgäster....

Det bjöds på teater, sång och inte nog med det, man fick till och med applådera och det är något som jag ofta velat göra på bröllop och så när någon sjunger fint men det har liksom inte varit på sin plats. En psalm som vi sjöng var riktigt svängig och mamman bredvid mej började applådera även efter psalmen tillsist :) Så medryckande var det idag!!!

När gudstjänsten var slut så bjöd man in dem som ville till församlingshemmet där det bjöds på fika och man skulle ha allsång. Håll i er nu...man skulle lyssna på psalmtoppen...

Kan riktigt se det framför mej..."Och för 28:e veckan i rad ligger nu Hosianna Davids Son på första platsen..."

Efter en så fin start på dagen så åkte vi och handlade bullar eftersom det är Kanelbullens dag idag. Nu har vi hunnit fika och jag och David har tagit en lång promenad i stormen...Nu kan jag slappa med gott samvete...är lite trött efter gårdagen!

Tjing tjingeling!!!!

2 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Vad härligt att de har poppat till sig!!! ;=)

Du har väl ätit kanelisar idag va??? :=)

Kram

ÅSA sa...

Jajamensan...fast vi fuskade lite...det blev pistagebullar istället men det är väl okej! :)