torsdag 10 september 2009

Daytrader...

...mitt nya extraknäck!!!

Jag har fått en mentor...inom daytrading :)

Jag har sedan några år mina fonder och aktieinnehav på Avanza. Jag kan inte mycket om det där med fonder och aktier men det har gått ganska så bra för mej. I lördags när vi var och firade svärmor så hamnade jag brevid deras vän Lasse.

På något sätt kom vi att prata finanser och Lasse kan en del om det. Mina kunskaper ökade och med ökad kunskap vill man också ha mer...inte pengar (fast det är ju det det hela går ut på så fel av mej...)utan mer kunskap. Vi utbytte mailadresser så nu dimper det ner ett mail då och då från Lasse med lite bra information och länkar till vettiga sidor...

Att bli rik på fonder och aktier är väl att hoppas lite för mycket på men med rätt placeringar så kan man åtminstone får bättre ränta än på banken. Nu har jag placerat pengar på ett konto för resor...Sen får vi la se om det blir en resa till USA som planerat nästa år...eller kanske bara till Danmark...

2 kommentarer:

anna of sweden sa...

Då kommer ni över till oss när
miljonerna börjar trilla in?

Kram och trevlig helg!!!

ÅSA sa...

Japp...absolut! :D