måndag 1 juni 2009

Vi är invaderade...

...av streptokocker!!!


Astrid halsfluss i fredags...igår kväll fick Fabian halsfluss...Imorse hade Fabian ont i öronen, halsen och hög feber. Fick tid på vårdcentralen och mycket riktigt, streptokocker även i hans lilla hals!

Hur som helst, igår var det ju Mors-dag...jag väcktes av en egenhändigt komponerad sång, varm ciabata och nypressad juice...Inte nog med det, solen sken från en klarblå himmel och det var 27 grader varmt...

Så här glada små barn väckte mamsen klockan åtta söndagmorgon...

Dessa fina hjärtan har de gjort med hjälp av David...Fabian har gjort det stora hjärtat med ett litet stöd på baksidan, Astrid har gjort det lilla röda...
Hela veckan som gått har det sågats och filats och slipats...nu förstår jag varför. Jag fick också dessa vackra smörknivar. Vilken lycka...minns själv när jag var liten och hade gjort något fint så stolt man var...Barnen har all anledning att vara stolta!

Utöver detta så fick jag Jens Lapidius senaste bok samt en mobilhållare att ha på armen när jag är ute och joggar. På kvällen bjöd de på tapas och sen jordgubbar med glass...

Om mor var nöjd...MER än nöjd :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka fina hjärtan och knivar. Hälsa att jag är djupt imponerad av deras fina presenter till
Mors Dag
Kram M

ÅSA sa...

Ja, sådana presenter slår allt annat! :)

ÅSA sa...

Ja, sådana presenter slår allt annat! :)