måndag 22 juni 2009

Recepthjälp...

Ja som jag skrev så blir det grillparty på lördag. Ska grilla lite blandat och ha en kall fransk potatissallad till. Kommer också ha ett hembakt foccatiabröd men vill ha lite tips på olika röror som man kan ha till både kött, fågel...

Har någon nått recept på goda och enkla drinktilltugg, dela med dej!

Kanske ni sitter på ett bra efterrätts recept också, lätt men gott som både barn och vuxna gillar!

Snälla, snälla, snälla... (börjar låta som Caroline av Ugglas)

7 kommentarer:

millandante sa...

Vilket paradis ni har söderöver! Förstår att du räknar jobbdagarna nu...
Ja här kör vi Tzatziki till ALLT!!
Och ett drinktilltugg som är så gott i värmen (främst till en kall öl om jag tänker efter) är baconlindade dadlar (du bara virar en halv baconskiva runt dadeln och steker tills baconet fått färg) Så gott tycker jag fastän jag inte ens är så förtjust i dadlar(!)
Jordgubbar är ju enkelt och så uppskattat av alla till efterrätt!
Kul med fest!
Här förbereder vi för konfirmation
på lördag... det blir lite planerande...
Kram

Västmanländskan sa...

Enkel och supergod röra - mosa en smakrik fetaost, blanda med creme fraiche, krydda med rikligt med svartpeppar och lite salt. Mums!
(låt den gärna stå till sig lite så smakerna blandas)

Bästa efterrätten så här i sommrtiderr är väl nästan jordgubbar och glass :)

Vill du ändå ha en lite mer arbetad efterrätt men superlätt ändå - gör Gino. Sätt olika fruktbitar på spett. Lägg på plåt eller i en ungsfast form, riv vit choklad över, gratinera snabbt (på grilleffekt) i ugnen tills choklade smälter lite. Servera med vaniljglass.

Västmanländskan sa...

oj, det här verkar väl också gott!

http://www.enmammasdag.com/helena/?p=1666

ÅSA sa...

Milla, konfirmation, spännande. Tyckte det var en stooor dag när jag konfirmerades :) Blir det buffé? Många gäster? Verkar bli fint väder i alla fall!

Baconinlindade dadlar, kalas...fick det i julas hos några kompisar, jätte gott...och jag gillar inte heller dadlar. Men du, tror du att man kan hitta dadlar mitt i sommaren? Det där med jordgubbar slog mej men jag fick bra tips på citronpannacotta av Västmanländskan som lät frestande...

Västmanländskan...sådan fetaröra brukar jag göra fast med massor av timjan i och den är självskriven....mums....ska leta lite på nätet efter fler kalla röror.... Gick in på länken du skickade.....måste absolut prova. Dessutom har jag limoncello hemma som man kan ha till efterrätten....Tack snälla du! :)

Ulrika i Enskede sa...

Kolla efter libanesiska förrätter på nätet. De har massor av gott!

Tyra sa...

Hej Åsa!
Jag har ett recept, men jag har inte provat det själv.

http://www3.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=15295

Hoppas att du får en trevlig grillkväll!
/Tyra

ÅSA sa...

Ulrika...aha...libanesiska rätter har jag faktiskt aldrig testat!!Ska genast gå ut och söka på det...

Tyra-Myra...kikar in på en gång! TAck för hjälpen! Hälsa familjen!