tisdag 2 juni 2009

Pratstund...

...mellan mor och son!

Är hemma med Fabian idag som ju har halsfluss och ont i öronen. För en stund sedan åt vi frukost tillsammans ute på altanen. Det är inte så ofta vi sitter ensamma så.

Fabian berättade att Kajsa (hans tjej ni vet!) hade kommit in med sin klass till Fabians klass för att öva sånger inför avslutningen.

Fabian berättade vidare att de satt i en stor ring och att Kajsa kom och satte sig brevid Fabian. Fabian visar sen att han höll sin hand på golvet och när Kajsa satte sig så la hon sin hand på Fabians... När Fabian efter en stund tittade upp så blev Kajsa generad och tog bort sin hand!

Är det gulligt eller är det gulligt?

Under vår lilla pratstund framkom också att min lille son är en riktig tjejtjusare! Det tycks framför allt vara tjejerna i grannklassen som attraherar honom...

Han berättade också att kompisarna tror att han och Kajsa kommer att gifta sig. Ja mamma sa han sen, det vet man ju aldrig. Vi kan ju göra slut och sen börja älska varandra igen...

Ja, vem vet...Själv så var jag kär i mååååånga pågar när jag var liten. Min första kärlek hette Fredrik och bodde på andra sidan gatan. En dag frågade Fredrik chansen på mej och då svarade jag JA! När kvällen kom så kunde jag inte somna...orsaken var att jag kände mej bunden...9 år gammal! Det första jag gjorde dagen där på var att göra slut! Sen kände jag mej fri igen :)

Kan ju tillägga att jag och Fredrik hade chansen på varandra typ 13 gånger under låg-mellanstadiet...

Astrid däremot verkar lite mer svårflirtad än lillebror. Säger att hon inte är kär i någon men när det kommer killar hit och leker (snarare busar) så är hon överförtjust. Minns en gång förra våren när hon var ensam med fyra killar och lekte pussjage....SOM hon njöt :)

, nu ska jag försöka göra lite nytta...typ hänga en tvätt :O

4 kommentarer:

anna of sweden sa...

Får vi se ett foto av flickvännen i sommar, tro? ;)

ÅSA sa...

Klart att ni ska :) Tänkte att ni säkert ville det så det är redan kirrat...

Caroline sa...

Du har allt en liten Don Juan som son! Valdigt gulligt!

Klara sa...

Inte visste jag att Fabian var en tjejtjusare! :D
Ha det jättebra! Saknar er! Många kramar!