måndag 8 juni 2009

Här é jag...

...om det nu är någon som undrar!!!

I fredags jobbade jag till elva, sen åkte jag hem där David väntade, hämtade barnen strax före 12 och sen bar det av! Vi hade fixat dricka och bulle och stannade vid Brahehus (ligger strax efter Gränna) för att fika. Vi fick tag på ett ledigt fikabord, dukade upp bullar och dricka och sen....sen kom regnet...ÖSREGNET!!!

Snabbt i med fikat och sen in i bilen igen! Vi kom fram vid halv sex på kvällen och då bjöds det på italienskpasta, lite ostar, kex och annat smått och gott...

På lördagen åkte jag och Catharina och handlade färskt bröd på Kringelgården, sen njöt vi av en underbart god frukost. Mätta och belåtna tog jag och svägerskan på träningskläderna och powerwalkade i nästan två timmar.

När vi kom hem åkte vi en sväng till Nacka Forum och shoppade. Hemma igen så begav vi oss till Holmens Bar och njöt av en öl i sommarsolen. Vilken utsikt, riktig skärgård med båtar överallt, KSSS, Grand Hotel...

På kvällen åt vi först middag sen blev vi hembjudna till några grannar för att kolla på matchen Sverige-Danmark. Den familjen brukade tydligen bjuda in massor av folk när det vankas stor fotbollsmatch!

Jag förstod inte hur vi alla skulle kunna sitta i någons vardagsrum och trängas framför en tv...MEN det behövde vi inte heller....Det var dukat ute i trädgården...så himla fräckt! De hade en plats i trädgården där de hade lagt plattor, hade lite rubusta möbler, en arbetsbänk, kyl, frys, grill OCH brasor...ja i plural....små eldstäder för att sprida värmen. Mitt i allt detta satt tv´n upphängd på en vägg! SÅ coolt!!! Stolar stod på rad, filtar för den som frös, gasolvärmare...Dessutom bjöds det på grillat, vin/öl, rabarberpaj...snacka om fullträff :) Ja, om man nu kan kalla det för fullträff när Sverige förlorade...

Igår vid lunchdags så bar det söderut igen...men oj vilken trevlig helg!!! Det måste vi snart göra om :)

På onsdag är det skolavslutning då jag ska vara ledig med barnen, jag och Catarina ska försöka hitta på något mysigt, precis som vi alltid gör när det är avslutning. På lördag kommer min barndomsvän med familj och hälsar på...eftersom de bor i Malmö så blir det att de stannar tills söndag...Full rulle igen!!!

NU ska jag dock lägga mej på min spikmatta....Jag och David sprang innan maten idag och nu tänkte jag att jag är värd lite avkoppling!

Kram på er!

3 kommentarer:

Mira sa...

Vilken härlig helg ni hade:) Vi har nu sommarlov men vädret har varit jättedåligt... Blir det bättre vet man inte:( Ha en härlig vecka. :)Mira

Klara sa...

Låter som att ni har haft en riktig "fullträff" helg! :D Hihi! Kram! Vi ses snart! :D

ÅSA sa...

Mira! Oh va kul att höra från dig!!! Har även du sommarlov??? Barnen slutar skolan imorgon..själv så jobbar jag till och med v. 27...ganska så snart :)

Klara...en super duper helg!! Ses snart!!! kram på dej