tisdag 9 juni 2009

En riktig husmor...

...känner jag mej som nu!!!

Idag hämtade jag Fabian när jag slutat jobba...Astrid hade redan cyklat hem med en kompis. Sen åkte vi och handlade och när vi kom hem hade jag lovat Astrid, Fabian och Astrids kompis Cornelia att baka chokladbollar!

Väl hemma var det lite fler barn på besök så det slutade med att jag gjorde en stooor sats chokladbollar som fem barn satt och rullade fint vid köksbordet...Kände mej så piffig. Under tiden som de rullade bollar så bakade jag en marängtårta tills imorgon då det ju är skolavslutning. Fick också ett ryck att baka något som kallas för "Ullakakor" som vi ofta gjorde när vi var små...borde nog snarare klassas som godis än för kakor...

Tror bestämt att jag ska ta och dela med mej av det receptet...här och nu...fixas på några minuter så är du sugen på nått gott...slå till...

ULLAKAKOR-GODISMUMS!

100 gr margarin
4 msk sirap
2 dl socker
4 msk kakao
8 dl cornflakes

Lägg alla ingredienser utom cornflakes i en kastrull. Låt blandningen koka upp, rör hela tiden i kastrullen.

Blanda sedan ner cornflakesen.

Lägg en matsked "smet" i varje papperform, blir ca. 25 stycken.

Låt svalna i kylskåpet!

Sen är det bara att mumsa på...innehåller ju mycket flingor så varför inte ta ett par till frukost istället för de vanliga frukostflingorna :D

5 kommentarer:

Caroline sa...

Vad ar det for sirap?? Mork-ljus??
Later valdigt enkelt o gott....

millandante sa...

Så bra! Flingor som är så nyttigt!!
Härlig resa ni fick till Huvudstaden! Gott att åka iväg sådär!
Har ännu aldrig mött någon som inte gillat sin spikmatta... det blir nog ett inköp snart! Har du haft din länge?

Tack för dina ord!!

Ha det trevlig avslutningsdag!
Här slutar eleverna på fredag, sonen går ut nian och dottern åttan... tiden går så fort!!!
Kram

Klara sa...

Mums, jag brukar baka Ulla-kakor! Mmmm, jag önskar att jag kunde äta Ulla-kakor till frukost! ;) Hihi!
En gång skulle jag bjuda på Ulla-kakor i skolan, och då utbrast en av lärarna: "Oh, it looks like dear-poop!". Hahaha! ;) Vi ses snart!

ÅSA sa...

Caroline, ljus sirap brukar jag använda. Gillar du sött och lite segt godis så kör till...tänk på att det är liiiiite nyttigt i alla fall :)

Milla, fredag är ju en bättre dag att sluta skolan tycker jag...blev ju så där eftersom Astrid är sjuk igen... Vad det gäller spikmattan så har jag haft den ett par månader, används nästan dagligen. Har dessutom två olika men kan bara rekommendera den ena...den som heter SHAKTI, kan köpas via Ica kuriren och då får du 200 rabatt eller nått! Kram på dig

Klara...hrm...dum som jag är...vad är dear-poop?!? Gillade de dem??? Våra är snart slut :) Kram kram, see you soon!

Klara sa...

Ren-bajs ...