lördag 16 maj 2009

Gissa föremålet...

Idag fick jag syn på varudeklarationen på en sak som jag köpte härom dagen...

Denna sak är från USA och man har troligtvis översatt varudeklarationen rakt av...

Häng med nu...

"Förvaras utom räckhåll för barn under 6 år. Rekommenderad mängd ...... för barn under 6 år är ca en ärtas storlek .

Varning! Kvävningsrisk (hur går det till då undrar jag...)

Denna produkt är inte en leksak och skall alltid användas under överinseende av vuxen (låter som en pool eller nått...)"


Har ni kommit på vad det kan vara???

På framsidan av förpackningen står det "sugar free"

Känns allt solklart??? Inte det nä...kunde nästan tänka mej det...personligen så skulle jag nog inte ens i min vildaste fantasi undra om tandkrämen innehöll socker...

Rätta svaret är alltså TANDKRÄM som är en sockerfri "icke-leksak" som måste användas under övervakning av vuxen, personer som använder den kan dessutom riskera att kvävas!!!!

Borde jag kanske kasta den, låter ju livsfarligt att låta barnen borsta sina små bissingar med den...

Inga kommentarer: