måndag 27 april 2009

Cops...

ser jag på ibland!

Det är inte så ofta men jag har tidigare sett en hel del på amerikanska dokumentärserien Cops. Ni vet serien där riktiga machomän jagar busar i "Amerikat", sätter handbojor på dem och lägger dem ner på marken och våldsamt kollar av dem för att en stund senare ordagrant trycka in dem i bilen.

Idag när jag var på väg hem från jobbet så såg jag två svenska "cops" som hade tagit en buse....De såg lugna och fina ut när de satte handbojor på honom och sen såg de ut att ha en bra konversation...

Vad beror det på...är busarna annorlunda i "Amerikat" jämfört med våra busar eller är det kanske så att det är "Copsen" som skiljer sig åt???

Apropå något helt annat så fick jag frågan från Milla om vad min väninna fick i 40-års present! Har ju inte kunnat skriva om det OM hon skulle gå in och läsa... Jag köpte faktiskt två jätte fina satinbäddset med extra kuddfodral. Dessutom så lånade jag hennes barn och tog denna fina bild som jag sedan förstorade och satte in i en fin ram...

Om en stund ska vi iväg och kolla när Fabian ska spela match, gissa om kameran ska med?!?

2 kommentarer:

Johanna sa...

Jag säg massa polisbilar i centrum idag, och polishelikopter som cirkulerade. Det var lite spännande, men jag såg ingen bli gripen. Tråkigt, för kanske hade det varit ett gripande a la Amerika.

ÅSA sa...

Både polisbilar och helikopter...måste ju ha varit ett gripande á la Amerika...du får kolla tidningen imorgon :)