fredag 20 mars 2009

Min dag är räddad...

Efter en väldigt jobbig vecka med mycket grubblerier så upplever jag att de gråa hårstråna har blivit fler och likaså mina rynkor...

MEN kanske det bara är en känsla...i alla fall om man får tro han på systembolaget!

Efter jobbet åkte jag och köpte lite färska räkor och tänkte att vi skulle ha lite gott vin till också. Skyndade in på Systembolaget och när jag kommer fram i kassan så säger ynglingen i kassan "Ursäkta, men har ni legitimation?"

Nu kunde man ju tänka sig att jag bara skulle ta fram legitimationen och behålla min glädje inom mig men icke...

Jag började skratta högt och sa "Åh så underbart, det är snart 18 år sedan jag passerade den åldern..." en mycket kort paus, sen gav jag ynglingen mitt körkort och sa "Ja, det skulle du inte kunna tro vá?!?" samtidigt söker jag lite medhåll från de andra i kön men ingen reaktion... Ynglingen tittar en stund på körkortet och säger sen "Ja, det trodde jag inte..

Nu sitter jag här och njuter av ungdomen...undrar vad det beror på??? Kanske den nya krämen som jag fick av mina föräldrar när de kom hem från Marocko??? I så fall ska det inhandlas måååånga fler sådana burkar!

5 kommentarer:

anna of sweden sa...

Åh, vilken härlig inledning på helgen!!!
Den krämen skulle jag behöva några duttar av! ;)

ÅSA sa...

Detta är bara början...du kommer inte känna igen mej i sommar :)

anna of sweden sa...

:)

Klara sa...

Bättre med en kräm än det som mamma skrev om - skönhets operationer ..! :) Trevlig helg!

ÅSA sa...

Absolut Klara, trevlig helg på dej också...saknar dej! :)