tisdag 10 mars 2009

Håll dej frisk...

...ät mycket fisk!!!

Härom dagen stod det en stor artikel i GP om att man ska äta fisk ofta, gärna flera dagar i veckan. Att det är nyttigt vet vi (om inte fisken kommer från Östersjön, inte är odlad i Norge, inte tjuvfiskad torsk...)men nu är det bevisat att man också blir smartare av att äta fisk, man höjer helt enkelt sitt IQ. Nu vet jag ju inte om jag kan få så mycket högre IQ, blink, blink, men vi är ju fler i familjen :D

SÅ, i lördags åkte jag till fiskaffären och handlade hem rödtungafilé, torsk och lax. Ja, man kanske inte borde köpa torsk men annars hade någon annan köpt den stackars fisken...

Nu ligger torskfilén i stekpannan, potatisen är skalad och lite grönsaker ska fixas... Idag har jag varit en riktig husmor, kommer att sova som en stock inatt! Zzzzzzzzzzz.......

4 kommentarer:

Sofia sa...

Va gott med fisk! Jag tycker verkligen om det, men sen bromsas jag alltid av att jag inte riktigt vet hur jag ska laga till det snabbt och lätt. Yes, internet finns ju. Jo, idag kom snön igen *suck*. Tung och blöt snö i mångder! Och nån plogbil har jag knappt sett till... Verkar som de har ställt in dom för våren redan.
Kram kram.

ÅSA sa...

Hallå Sofia! Håller med,svårt att hitta på snabba rätter om man ska ha fisk...förutom fiskpinnar förstås men då kan man likabra vara utan... Våren är ju här nu...i alla fall i södra Sverige :) Kram

ÅSA sa...

Hallå Sofia! Håller med,svårt att hitta på snabba rätter om man ska ha fisk...förutom fiskpinnar förstås men då kan man likabra vara utan... Våren är ju här nu...i alla fall i södra Sverige :) Kram

Vit Gladiolus sa...

Ha haaa
Du jag ska börja äta mera fisk!!! Jag tänkte börja med LCHF det är ungefär som GI tror jag. Jag ska prova iallafall att äta nyttigare!!!
Kraaam
Det är ju snart badsäsong juuuuuu...:)