onsdag 4 februari 2009

Picknick...

...mitt i vintern!!!

Idag hade herr spåman utlovat sol så jag och Catarina hade planerat att gå ner till stranden och ha picknick med barnen. Ja, gå ner till stranden låter kanske lite optimistiskt men det finns ju mer saker än att sola och bada man kan göra. Till exempel krasa is, slänga macka...

Vi borde veta bättre än att lita på herr spåman... Idag är det strax under noll grader och ruggigt kallt, men har man lovat barnen så har man!

Det blev inte picknick på stranden men väl på lekplatsen. Catarina hade fixat fika till oss alla och jag hade med varm choklad (och grädde...mums). Nu har vi spenderat två timmar på lekplatsen och trots varm choklad så är vi som isbitar.

På fredag ska det kanske bli snö, då ska det åkas pulka i golfbacken, jiiihaaa...

Käcka mammor som gör allt för att barnen ska få fina barndomsminnen :)
Bandit-rock, säger Fabbe och Mackan!

Två söta tjejer i väntan på fika!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, picknick är så roligt oxå mitt i vintern. Vi gör det ganska ofta. Men choklad med grädde, jag blir avis:) Måste överraska barnen nästa gång. Vi åkte pulka i dag (och i går)och det var roligt det. Hoppas ni får lite snö till helgen:) Mira

ÅSA sa...

Vi kände att vi fick lyxa till det lite så här mitt i veckan ;) Jag blir avis på att ni har så mycket snö! Får snart ta och besöka Finland :D Ha det så jätte bra! Åsa

anna of sweden sa...

Åh, vilken härlig barmark ni har där borta! ;)

ÅSA sa...

Och jag vill ha snöööööö!!!

Klara sa...

Vad myysigt! Men kallt! ;) Brrrrrr ...

ÅSA sa...

Kallt var bara förnamnet, så himla skönt att komma in i värmen sen!