fredag 6 februari 2009

Melodifestivalen...

...drar igång imorgon!

Jag vet egentligen inte vad jag tycker om det här med delfinaler som man införde för några år sedan... Men jag vet i alla fall att det hela spektaklet drar igång imorgon och att det dessutom är här i Göteborg!

Jag såg i Göteborgs Posten idag att samtliga "stjärnor" (ja, ursäkta men det tåls väl att diskutera...)
har laddat inför morgon dagens delfinal och igår var det autografskrivning.

Vad det gäller att ladda så har jag lite inside information om en av deltagarna som absolut är i top form. Jag ska inte nämna namnet men det är väldigt likt ett djur som lever i skogen (ho hooo, ho hooo...). Hur som helst så var personen i fråga i Thailand samtidigt som vi, dessutom bodde hon (oj, nu sa jag kanske för mycket) på ett hotell bredvid vårt hotell när vi var på Koh Lanta!

Konstigt nog så hamnade vi ofta på samma restaurang när vi åt lunch. Om man nu kan kalla tomatsallad och vatten för lunch...det var det hon åt...

När hon inte åt lunch så stod hon i vattnet och läste en bok samtidigt som hon passade barnet som lekte i vattnet. En konst att stå upp och läsa men också ett smart sätt för att bli brun på hela kroppen vilket behövs när man ska vara med i Melodifestivalen.

Men som ni alla vet så krävs det styrka och uthållighet för att orka hoppa runt på scen och att den finns kan vi också intyga. Mitt på dagen då solen stod högst på himlen tränade hon yoga MITT på stranden. Ett långt pass i alla möjliga ställningar, allt från solhälsningen till hunden och mer där till...

Ja, jag kanske skulle kunna börja skriva för Hänt Extra, vad tror ni?!?

Börjar ni ana ugglor i mossen??? Om inte förr så knäcker ni kanske koden imorgon :D

7 kommentarer:

anna of sweden sa...

Åh, jag blir ju nyfiken.
Ett mejl tack! ;)

ÅSA sa...

Men Anna då...nu måste du skoja med mej!

Caroline sa...

Jag vet jag vet...jag veeeeeeeeeeeeet! Detta var ju intressant....lite inside info om "kandisarna"......

ÅSA sa...

BRA Caroline! Anna fattade inte trots alla ledtrådar så jag var tvungen att maila svaret till henne...No coments! ;D

Anonym sa...

Hahaha....Trodde först de va Magnus Uggla! Men han ska ju inte va med;) Hahaha... har du inget o göra, om in på min blogg så har du o göra en stund!!=)

Caroline sa...

Hahahah!Jodu...ska kolla pa Melodifestivalen pa natet. Ska bli kul! Ha en bra helg! Kram!

ÅSA sa...

Emma, det är en HON så det var i alla fall ett rätt av två på namnet... Såg din utmaning...ska jag ta under helgen... :)

Caroline, ni får ju sitta och kolla på eftermiddagen, skumt...