måndag 23 februari 2009

Måndag...

...igen!!!

Idag ringde Astrid mej på jobbet efter skolan, hon sa att hon hade så ont i huvudet. Eftersom jag bara skulle jobba en timme till så sa jag att de kunde promenera hem efter skolan.

När jag sen går till bilen en timme senare så märker jag att de har ringt på mobilen. Då hör jag Fabian säga att Astrid har slagit sig och att jag ska ringa så fort jag hör meddelandet...i bakgrunden hör jag Astrid gråta...

Jäklar vad pulsen steg...även om vi bara har en dryg mil till stan så känns det ganska långt i ett sådant läge. Försökte ringa flera gånger men kom hela tiden till mobilsvar, jisses vilka tankar man får. När jag väl satt i bilen så svarade de på hemtelefonen och då visade det sig att Fabian råkades klämma Astrids fingrar i ytterdörren...

Väl hemma så verkar det inte vara så farligt med hennes huvud, räckte tydligen med lite frisk luft!

Nu ska jag strax iväg och träna...funderar skarpt på ett trettio minuters pass spinning kombinerat med gymmet....men som sagt...funderar...jag är inte så förtjust i spinning, man cyklar och cyklar utan att komma nån vart, känns med andra ord rätt så bortkastat...förutom att man förbränner en del då da :)

3 kommentarer:

Klara sa...

Oj, vad nervös du måste ha blivit! Usch, men tur att det inte hade hänt något värre ... :S

Anonym sa...

Det måste ha varit pinsamt. Vad bra att allt är okej med Astrid:) Ska mejla dig asap. Ha en trevlig kväll! Mira

ÅSA sa...

Klara! Ja, jag blev super nervös, skyndade mej verkligen hem...Astrid har lite skrapsår på fingrarna men det kunde ju varit mycket värre...

Mira, nervöst när barnen skadar sig och man inte är där... Ser fram emot ett mail..ni har väl snart sportlov? Ha en trevlig kväll du också! :)