tisdag 24 februari 2009

FETTISDAGEN...

...ÄR DET IDAG - DET HAR NI VÄL INTE MISSAT!!!

Idag står det en artikel om semlor i GP, tänkte dela med mig av den artikeln...

"Idag kommer göteborgarna att bli 10 ton fetare. Och fem miljoner fattigare. Så tungt väger fettisdagen. 200 000 semlor ska vi smälla i oss..."

För den som inte visste det så står det också att semlor inte är särskilt nyttigt. En semla innehåller ca. 300 kalorier och 15 gram fett. För att förbränna det så krävs en halvtimmes intensivt träningspass... Äter man tjugo semlor utan att träna så går man upp ett kilo i vikt...(men vem 17 äter TJUGO semlor???)

Nu har i alla fall jag och min familj smält i oss var sin semla, undrar vem som åt de andra
196 996 semlorna här i Göteborg???

Har ni ätit semlor idag?

8 kommentarer:

anna of sweden sa...

Nej tyvärr.
Men jag skulle gärna äta en.
Det är ju så gott. :)

Caroline sa...

Ingen semla har.....tyvarr! Men fick ett tips om ett nytt svensk cafe som oppnats har i NY: AQ Cafe....dar ska det visst serveras semlor anda tills pask! Sa dit maste jag....snart! Behover en riktig svensk fika snart kanns det som!
Ha en bra kvall, kram!

Klara sa...

Hihi! Nej, vi har inte ätit semlor idag ... Bakade du de själv eller köpte du de? Kramar

Sofia sa...

10 ton!!! Hej och hå. Man kanske ska skippa den där bullen ;)
Kram.

Anonym sa...

Hur många semlor åt ni egentligen??? 3004??? Eller läser jag fel o har glömt matte totalt???=)

millandante sa...

Oj... inser att jag åt 600 kalorier i form av semlor i tisdags...
Fy för att få de där telefonsamtalen! Tur att det var ganska okej!
Jo Göksäter ligger mitt på Orust, tar inte så lång tid att åka från Tjörn när du är i trakterna!

Bakningen stod min dotter för med lite vispassistans av mig!
Ha det bra!
Kram

ÅSA sa...

Anna, man kan ju baka själv, inte sant Klara???

Caroline, dit måste du ju absolut gå!

Sofia, hur blev det, blidde det någon fastlagsbulle?

Miss Nils...hrm...det gick lite väl snabbt när jag gjorde inlägget :)

Milla, man ska njuta av livets goda, inte sant! Måste testa Göksäter, är det lika kul som Ullared???

Anonym sa...

Hahaha...Tänkte; Kunde ni inte sparat några till oss anda;)