torsdag 12 februari 2009

Evelina dagen...

...är det idag!

Idag är det min namnsdag, fast ändå inte...

När vi var små så vill jag minnas att det bara var ett namn per dag som hade namnsdag. Min syster Anna hade namnsdag 9:e december men varken Åsa eller Lina (det är mitt andra namn) fanns med på den tiden. Alltså skapade mina fiffiga föräldrar en namnsdag åt mej och då var Evelina det närmaste man kunde komma.

Genom åren har vi fortsatt fira våra namnsdagar, när vi var små minns jag att Anna och jag kunde köpa en påse clementiner, en liten godisbit, ett par strumpor eller någon rolig penna och suddi. Anna hade säkert uppskattat en påse clementiner idag också men det är lite svårt att skicka over there så sist fick hon en tidning (vet att det uppskattas när man är utlandssvensk...) och godis.

Titta vad som damp ner i min brevlåda...

Sött kort och en liten mini chokladask...

En cool converse-nyckelring...blir jag aldrig för gammal för :D

Nu ska det bakas amerikanska muffins, olika strössel och urfräcka kakformar...nästan så man inte vill använda dem!
Tack Anna - du vet hur du gör din syster glad! :D

8 kommentarer:

anna of sweden sa...

Vad bra att det kom fram i tid.
Grattis! Grattis! Grattis! :)

Anonym sa...

Nu känner jag mig som en dålig syster...hahahah!

Anonym sa...

Kanske skulle sagt grattis, medans jag va inne...hehe! Grattis på namnsdagen=)

millandante sa...

Så söta saker hon skickat över Atlanten!!
Härligt att vara i Listerlandet... Har själv släkten i Blekinge!
Skrattar när jag läser om ett proppfull parkering utanför Ikea... Trodde inte mina ögon när vi åkte FÖRBI i lördags! ALLA var nog där...
Ha en bra fortsättning på lovet!

Caroline sa...

Grattis! Sag din syster Annas hyllning till dig....very nice!

Caroline sa...

Grattis! Sag din syster Annas hyllning till dig....very nice!

ÅSA sa...

Klara! :D

Anna, kom i förrgår och jag "råkades" öppna redan då... :) TACK TACK TACK!!!

Emma, tackar tackar! Du ska absolut inte känna dig som en dålig syster, okej!

Milla, gick ni in på IKEA eller åkte ni förbi? Vi kom hem med bilen fylld av prylar så det gick ju bra att shoppa ändå :) Listerlandet är härligt!!! Västkusten är inte heller så dum! :D

linn sa...

vart är converse nyckelringen ifrån:D