söndag 1 februari 2009

En utmaning...

...har jag fått från Klara!

Om jag förstår det rätt så är det ett TEST och reglerna är följande;
Svara ärligt
Skicka testet till minst fyra personer
Länka till Klara

Mitt roligaste minne;
Oj, hela livet är ett enda stort roligt minne... När jag träffade David eftersom det var så magiskt...sen givetvis när både Astrid och Fabian föddes...

Min favoritmat;
Hrm...hade jag varit tio år så hade jag sagt bruna bönor med fläsk...men idag är jag väldigt förtjust i skaldjur i alla dess former och sushi har blivit en ny favorit.

Favoritfilm;
Det finns många bra filmer och om jag får välja en intressant så blir det "American History X" och en romantisk "The holliday" .

Favoritbok;
Jag har ju läst en hel del böcker i mina dar och eftersom jag inte läst Stieg Larssons böcker än (de står fortfarande i bokhyllan och samlar damm) så får jag nog svara Liza Marklunds triologi Gömda, Asyl och Mias hemlighet.

Favoritfärg;
Om det gäller kläder så gillar jag svart, annars tycker jag fortfarande mycket om rosa...

Mest pinsamma jag har gjort;
Nu är ju jag en sådan enormt genomtänkt person som alltid tänker före....hrm...NOT! Var ska jag börja??? När jag var liten så peppade min syster Anna mej till att ringa in till ett ungdomsprogram (eftersom hon inte själv vågade) och önska en låt. För att göra detta skulle man också berätta en rolig historia vilket jag gjorde. Problemet vara bara att programledaren inte fattade poängen...

Sen har jag ju vid ett par tillfällen i livet gratulerat folk till graviditeten...problemet har bara varit att de INTE varit gravida!

Bästa vänner;
David, Catarina, Cecilia, Madde och Henrik

Sötaste bebis;
Astrid och Fabian som bebisar...

Livs största kärlek;
Utan tvekan DAVID!!!

Ja, det här var ju ganska kul faktiskt...dock svårt att bara ge ett svar men det hoppas jag är okej...Nu låter jag bollen rulla vidare till följande;

Swede Caroline
No longer Desperate Housewife
Goodliving
Zinkbaljan

Lycka till!!!

6 kommentarer:

Vit Gladiolus sa...

Jaaa va kul Åsa!!!!
Tackelitack!!!

Jag gör den här om ett tag i bloggen....:)

Kram på dig!

Anonym sa...

Tack tack!=) Nu blev jag nyfiken på de där skämtet. Kommer du ihåg va de va så får du gärna berätta... Får se omjag fattar den...heheh...

Caroline sa...

Ska satta igang o jobba pa det...kram o tack! Ha en trevlig sonda!

ÅSA sa...

Zinkbaljan, ser vi fram emot :)

Emma, det var så länge sedan att även jag med mitt hästminne har glömt det. Minns i alla fall att det handlade om ett spöke och att det blev vääääldigt pinsamt att gå ut direkt i etern... :D

Caroline! Tur att jag håller er sysselsatta, hi hi!

anna of sweden sa...

Haha! jag det var lite småpinsamt. Men väldigt roligt.
Du ringde väl fler än en gång har jag för mig? :D

ÅSA sa...

Anna...det där måååste jag ha förträngt...nu blev det ju ännu mer pinsammare! MEN jag gjorde det för Din skull, du ville ju ha den där "Bobby Brown" med Frank Zappa...