torsdag 22 januari 2009

En dag i skolbänken!

Idag var det del två på i kursen "Sjuksköterskan i Konsultationsprocessen" och jag är helt sluuuut!

Jag har blivit filmad i min roll som sjuksköterska, patienten i fråga var en tjej som försökt ta livet av sig lördags, kommit in till psykakuten på ett sjukhus och efter en undersökning där blivit hemskickad med hänvisning att ringa sin vårdcentral.'

Lätt, nä, inte precis...dock mitt gebit ändå så det gick ganska så bra. Avskyr bara att se och höra mej själv på videofilm, att sen flera andra ska granska och ge omdöme gör inte saken lättare...

Eftersom jag bor nära kursgården åkte jag hem. Väl hemma möts jag av att både David och barnen storstädar...Jag fick nypa mej i armen och AJ....det var på riktigt! Underbart!

Nu ska jag gå en runda, måste rensa tankarna och få lite frisk luft! Imorgon är sista dagen...sen ska det firas helg!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jättekul att du fick städningen:) Det måste ha varit en härlig överraskning. Jag kom just från jobbet och är slut... Ha en trevlig kväll, fredag och veckoslut. Återkommer på lördag/söndag... Hoppas du har fått en god recept:) Ps. Det snöar igen. Mira

ÅSA sa...

Tack Mira! Det var en lång dag för dej va! Lycka till på lördag! Trevlig helg! Åsa

anna of sweden sa...

Kul med både utbildning och städning! :)