måndag 26 januari 2009

Brrrrrrr......

....JAG FRYSER!!!!

Igår kväll frös hela familjen...trodde bara att det var en ruggig dag...

...imorse när jag kom upp var det ännu kallare, skuttade in i duschen för att ta en varm, skön dusch....Brrrrr....inget varmvatten...

David tryckte lite och grejade i värmeberedaren, trodde att det hänt något i samband med att vi hade strömavbrott igår.

För en stund sedan när jag kom hem från jobbet så möttes jag av ett ännu kallare hus. Vi har, vanligtvis får jag väl säga, varmt och skönt golv eftersom vi har golvvärme. Nu är klinkersen svinkalla (ursäkta uttrycket...) Termometern står på 15,7 grader varmt...förstår ni..brrrr...

Nu sitter jag här med stor kofta, halsduk och levande ljus precis överallt!!!

David har försökt nå IVF-värmepumpar men de svarar inte... Tips någon på hur man håller värmen? Å vi som tittat på öppen spis, TÄNK om den varit installerad nu...

Nä, nu fryser jag om fingrarna, får hämta ett par vantar...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vad tråkigt:( Hoppas allt ordnar sig och ni får värmen tillbaka... Det är inte rolig. Vi har en bakugn och jag tycker om det mycket. Bastun oxå värms upp med ved. Så vi har alternativ att värma upp huset om det blir strömavbrott. Det snöar igen här. Det räcker för mig nu med snön. Kan skicka lite er oxå om ni vill ha... Ha det så bra!! Mira

ÅSA sa...

Bakugn..så mysigt...Det var det i den kakelugnen som jag vill ha... Snälla Mira, skicka massvis av snö till oss, bra att dela med sig! Ha det så bra du med! :D

Caroline sa...

Borja baka nagot...kanske lite varme fran ugnen hjalper!??? Tanda ljus ar ocksa bra....o mysigt! Kram pa dig!

ÅSA sa...

Tack Caroline! Den där kramen värmde ;)

Anonym sa...

Med den värme och glädje du sprider, så ordnar det sig nog med husvärmen också.
MoP

Klara sa...

:) Ifall det värmer med kramar får du tusen av mig, och lika många till resten av familjen! ;)

ÅSA sa...

M o p TACK!

Klara...nu blev det riktigt svettigt...