måndag 1 december 2008

Luften ...

...har gått ur mej!

Ja, hör ni så tråkigt det låter men så är det faktiskt... Det är den här jäkla resan som spökar...Har ju längtat i 1½ år och så händer det här... Många tror ju att det kommer att ordna sig men själv så upplever jag att det trappas upp hela tiden!

Inte nog med det, det värsta är att vi förmodligen inte får en krona tillbaka om det faktiskt är så att flyget måste ställas in. Det finns tydligen något som heter "Extra ordinära orsaker" och då gäller inte det med ny resa eller pengarna åter... Fattar ni minst 50.000 upp i rök...poff!!!

Å andra sidan vill man ju inte åka ner om det kanske blir mer bråk där nere...Sitta fast på en flygplats i Bangkok eller Phuket låter ju inte så lockande...

Fabian skulle nog däremot bli lycklig om vi stannar hemma. Han går runt och säger att han vill fira jul här hemma istället...fattar ni...

Jag brukar ju försöka tänka positivt men det är svårt idag...hjälp mej!!!!

Jag ska fixa lite mat nu och sen får det bli en promenad...hoppas komma tillbaka med nya friska tag imorgon...

9 kommentarer:

Caroline sa...

Tog ni ut forsakring nar ni kopte biljetterna??Har ni kontaktat flygbolaget....som de sager "det ar var skyldighet att ta er fran A till B..."......Det ar inte ert fel att det ar som det ar i Bangkok!Sta pa er!Ni ar sa valkomna till NY......

ÅSA sa...

Tack Caroline! Vilka underbara bloggvänner man har ;) Nej vi tog ingen extra försäkring, betalade med Mastercard och då är där reseskydd för sjukdom, försening mm, men detta är ju som sagt Extra ordinärt...fy vad jag hatar det ordet... Ni ska väl hem till jul!

Caroline sa...

Japp!Men det brukar ju vara nagra bestammelser genom flygbolagen....har man kopt biljett genom dem sa ar det deras skyldighet att ta er dit!Jag satt fast pa Landvetter i 10 timmar for nagra ar sen (PGA snostorm)....skulle till Kopenhamn o sen till NY! SAS i Sverige ville inte hjalpa mycket, men efter jag lyckades ta mig ner till Kopenhamn sa tog de hand om mig! Fick hotell o mat...o morgonen efter flog jag till NY.....o kom inte hem igen pa 2 ar!eeeeeeeeh....men det ar en helt annan historia!
Detta var ju pga av snostorm...kan ju vara andra regler...men kolla pa ditt flygbolags hemsida....las det finstilta!!!Lycka till!

Västmanländskan sa...

Vilken otur! När är det ni ska åka?

ÅSA sa...

Caroline! Det lät ju som att det eländet blev väääldigt bra för dig tillslut! Vi åker Lufthansa och tyskar känns inte alltid så mjuka. Achtung, achtung... Huga...

Västmanländskan, vi åker 14/12-5/1...vad tror du???

Klara sa...

Usch så tråkigt! :( Hoppas att allting ordnar sig! Håller tummar och tår!

Caroline sa...

Hejsan hejsan! Laste att demonstranterna borjar dra sig hem fran flygplatsen i Bangkok!!!Later positivt!....

Anonym sa...

Jag hoppas verkligen de kommer gå bra oavsett va erat beslut blir. =/ De finns ju en mening med allt...fast de e svårt o tro ibland. Jag håller tummarna för er!

ÅSA sa...

TACK ALLA!!! Vad gulliga ni är, känns genast mycket bättre! :)