tisdag 2 december 2008

Lägesrapport!

När jag satte på radion imorse och hörde att Premiärministern i Thailand måste avgå pga valfusk tog mitt hjärta ett extra skutt! Det borde innebära att alla "de gula" drar sig tillbaka från Thailands flygplats. Det sades att det kunde ta ett par dagar att öppna flygplatsen om allt var ok på flygplatsen, i annat fall kunde det tänkas ta upp till en vecka. Jag räknade genast ut att det är 12 dagar kvar tills vi reser och kände att jag kunde andas ut...

Några timmar senare lät det dock annorlunda, flygplatsen beräknas kunna börja användast tidigast 15 december... Uj, uj, uj, vi beräknas landa runt klockan 06:20 lokal tid... Snacka om berg och dalbana med känslorna, hopp, förtvivlan, hopp....

I eftermiddags ringde Henrik till Lufthansa och de räknar med att planet ska avgå som planerat, om vi sen landar i Bangkok eller i Phuket återstår att se... Det innebär att vi måste hitta en plan B för att ta oss från Phuket till Koh Mook, är typ 33 mil plus en timme med båt...

Hur som helst så är känslan att vi nog kommer iväg ändå...har till och med lagt fram mina bikinis och saronger idag...det var väl modigt!

När jag satt och kollade idag så upptäckte jag att det finns ett Internet Café inte långt från det hotellet vi ska ha på Koh Lanta...det innebär att jag i alla fall kan blogga från 22/12-1/1...vem vet kanske jag trillar över en dator innan, det finns väl på de flesta hotell nuförtiden?

Ni får ett skönt uppehåll från mitt blajblaj och jag....jag får väl abstinens...hur ska det gå när jag inte kan blogga varje dag och när jag inte kan läsa ERA bloggar varje dag!!! Huga...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Håller tummar:) Ha en trevlig vecka! Mira

Anonym sa...

Jag fortsätter hålla tummarna för er....verkar ju funka! Hahahah;)

Västmanländskan sa...

Åh, vad bra!

Anonym sa...

Du kommer ha det så himla bra att du inte kommer märka att bloggandet saknas. Men om du är orolig kan vi ju byta, du stannar hemma i kalla gråa Sverige, och jag åker till Thailand. :)

anna of sweden sa...

håller tummarna!!!

Anonym sa...

Hoppas verkligen att det ordnar sig och att ni kommer iväg! Vi har hamnat i en liknande situation om än inte lika allvarlig. Ska till Venedig fredag-måndag men nu har de fått de drabbats av den värsta översvämningen på 22 åroch på t ex St Markusplatsen är vattennivån till höfterna på folk. Usch! Intenog meddet så pågår en transportstrejk, vaporetto (vattenbussarna) inkluderade. Suck!

ÅSA sa...

Tack alla, vad gulliga ni är!!! Nu känns det mycket bättre, dessutom ser det ju ut som att vi kommer iväg :)

Rebecca, Venedig mitt i vintern...och översvämning, vad 17 händer med vårt klimat??? Trevlig resa i alla fall, glöm inte baddräkten...