tisdag 21 oktober 2008

TRASSEL!!!

...med att shoppa i USA!

Som jag skrivit innan har jag ju varit så lycklig över att kunna shoppa via nätet i USA, leverans till min kära syster som sen är så söt och skickar det vidare till mej :)

Just nu befinner sig Crocsen och en Tommy Hilfiger munkis på väg över Atlanten....fick även ett bekräftelsemail på att mina julklappar till barnen som jag beställt på Amazon.com är på väg hem till söstra min för vidare transport!

DÄR slutar all lycklig shopping "over there"!!!

I söndags satt jag och beställde varor på Macys.com som är en av USAs största affärskedjor. Jag var överlycklig, dels hade jag köpt present till min kära svåger som fyller år på söndag och sen "by the way" så hittade jag lite andra saker till mig och övriga familjen.

Euforisk över mina fynd så gick jag in och registrerade mej och när jag tryckte på knappen för "place the order" så lyste det illrött på betalningen. Det stod att det var verifikationsfel, försök med annat kort. Det lät ju konstigt så jag tryckte flera gånger på "gör beställningen" och fick upp samma felmeddelande. När inte det gick så testade jag med både mitt och Davids Mastercard också.

Jag förstod efter MYCKET om och men att det inte gick som jag ville, jag mailade till dem för att höra om det inte går att betala med utländskt betalkort. NIX, det gick inte utan då måste jag ringa upp min bank som ska ringa till någon på kontoret där...Men HALLÅ det låter som om jag hade gjort värsta beställningen. Är det så det har blivit i USA nu under finanskrisen???

Ja, ja tänkte jag, då får jag väl hitta på något annat. Blev dock väldigt förvånad när jag ringde bank på telefon och märkte att det var registrerat två reservationer på pengar från USA och på exakt samma belopp! Började genast förstå att trots att man inte kan betala med utländskt kort så har de reserverat pengarna, ingen order har gått genom och jag känner mej allmänt förvirrad. VISA kortet är ju ett kontantkort men det bör ju innebära att det även finns X antal belopp reserverat på våra Mastercard också. Har skrivit till dem för att höra hur länge de ska hålla mina pengar i fångenskap! Grrrrr.....

Är det verkligen ingen som kan tipsa om någon bra shoppingsite i USA där man får betala med utländskt kort, någon där ute i bloggarvärlden måste väl ha lite erfarenhet av detta!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tyvärr ingen erfarenhet av det... Låter ju som rena stenåldern. Tack för hälsningen! Det är snart dags, BF är 7:e november men den kan komma +- 2 veckor ju... :)

ÅSA sa...

OH så spännande! Jobbar du än??? Håller alla tummar och tår när det är dags :)