måndag 20 oktober 2008

Lönesamtal!

Japp! Idag var det alltså dags att ha mitt lönesamtal med chefen! Måste säga att jag inte gillar det men tänkte att det är nu eller aldrig jag kan prata för min rätt till högre lön!

Hur resultatet blir, ja det får dröja tills på fredag... Chefen vill dessutom gärna att jag blir förtroendevald här eftersom jag var det på min förra arbetsplats och man inte har något ombud här... Jag sa att det beror på vad lönen blir så vi får väl avvakta och se tills på fredag! Kände mej ganska så stolt när jag sa det :)

Chefen tyckte i alla fall att jag har en dålig lön och att den måste höjas......undras just vad det innebär.... 500:- 1000:- 1500:- ......längre än så vågar man ju knappast hoppas!
När vi var klara så sa hon " Ja Åsa, då får du besked på fredag om vad din nya lön blir"
"Japp, säger jag. Då återstår det att se om det ska firas med champagne eller om det blir tetravin!!!"

Att jag aldrig kan vara tyst...dessutom har jag ju hand om riskbruk för dem som dricker för mycket alkohol så det var ju vääääldigt passande - NOT!

Hej, jag heter Åsa och ringer från Vårdcentralen - - - - Vad kan jag hjälpa till med!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åsa!
Vi håller tummarna att du får en bra löneförhöjning, vilket vi tycker att du är värd

Kram
Annika o Sture

ÅSA sa...

Tackar, tackar, skulle varit väldigt kul :D

anna of sweden sa...

Kycka till! :)

Klara sa...

Vad roligt ed en bild på dig från jobbet! Och jag håller också tummarna för en löneförhöjning

Bellasmamma sa...

Håller tummarna på "klirr".
Så trevlig du ser ut i luckan!!

Härlig "Åsakomentar"!


Kram

ÅSA sa...

Tusen tack allihopa! :) Blir ju röööörd av er omtänksamhet! Klara och Bellasmamma...tro inte att jag fotar mej på jobbet vanligtvis...detta var på mitt gamla jobb och jag skulle ha det till en redovisning i skolan :) Mitt nya rum är MYCKET finare, MYCKET större och jag är MYCKET gladare! :D