torsdag 25 september 2008

Moderna pensionärer!

Idag pratade jag med en söt 85-åring dam. Hon ville veta lite mer om Bältros eftersom hon hade det!

Hon fick information av mig och hon undrade var jag hittade den? Förutom min kunskap så finns det ju faktiskt mycket information på nätet så jag var inne på Sjukvårdsrådgivninge.se. Jag sa bara att jag läste på datorn och då sa den gamla damen att hon också har en sådan där makapär där hemma. Hon uttryckte också att hon nog måste bli lite bättre på att söka information på den för hon hade hört att det finns mycket att hämta.

Sedan berättade hon att hon hade införskaffat datorn för att kunna skriva brev till sina barnbarn som bodde utomlands. Oj så gulligt...tänk att maila med sin mormor...ja det gör ju många men kanske inte med sin 85-åriga mormor.

Detta gav mig hopp om framtiden...När min generation blir gammal är det nog blinkande rollatorer, tjejmiddagar, spahelg med vännerna och en liten romantisk semester med guben sin då och då...

Inga kommentarer: