torsdag 25 september 2008

Kräftdags

Vår kära kompis "kräftfiskaren" ringde precis, han har lagt till och är på väg hem med kräftorna!

Lät ju himla bra fram tills jag förstod att det inte är som när man handlar kräftor hos fiskbilen. Det här är verkligen FÄRSKA kräftor vilket betyder att de är livs levande! Hua, jag som är en sådan djurvän!

Jag tror allt att detta får bli Davids grej...han lagar ju inte så mycket mat här hemma så nog 17 kan han få stoppa kräftorna i grytan!

Jag är lite knepig när det gäller sådant för när vi gjorde det med en färsk hummer en gång som vi köpte ute på Vinga så kunde jag inte äta den. Det var första gången som jag skulle smaka färsk, svensk hummer och jag fick inte ner den...Såg den söta lilla hummern, som jag för övrigt döpte till Hubbe, framför mig! Så snälla David, kan du fixa det här???

Inga kommentarer: