tisdag 3 juni 2008

Turistico en Portugal!

Portugisisk kakelkonst! Fantastiskt vackert!!!

Lilla familjen i Sintras gränder...
Astrid med utsikt vid Cabo da Roca Fabian med utsikt över Cascais...vackert vá?!?
Vid vattenpump i Sintra...
Wow...utsikt i Sintra...helt otroooooligt fint!

Jag , Astrid och Anna i Sintra!
Mojjan & Fajjan i Sintras gränder!

Började dagen med en joggingtur inne i privata området Quinta da Marina, helt underbart vackert. Glömmer bort att det är jobbigt att springa för omgivningen och husen är så fantastiskt vackra!

Sedan begav sig min lilla familj in till Cascais där vi strosade runt lite och åt lunch. Sen bar det av till Svenska skolan där barnen hade Melodifestival!

På väg hem från skolan skulle vi handla lite mat eftersom vi gäster ska laga mat idag. Inte lätt att handla mat när personalen inte kan engelska och vi ingen portugisiska.

Jag frågar fint på spanska och får ett låååångt svar på portugisiska...sen står jag som ett frågetecken! Efter lite jagande hittade vi vad vi skulle ha så idag blir det laxpasta med spenat, vitlök och gräddsås med pasta till. Hoppas att det blir bra! Det var inte det lättaste att få "fiskdamen " att göra filé av den hela laxen men nu ligger laxfilén i kylskåpet och väntar så det gick ju :)

Nä, nu ska jag ut till min kära däckstol vid poolen igen! På återseende!

Inga kommentarer: