söndag 1 juni 2008

Rapport från Portugal!


Efter lite förseningar så var vi framme i Cascais igår kväll vid 22-tiden lokaltid. Middag vid halv elva tillhör inte vanligheterna men oj så gott det smakade. Olika grillade delikatesser med goda tillbehör och gott portugisiskt vin, slurp!

Morgonen kunde börjat lite bättre...hade hoppats på sovmorgon eftersom vi kom sent i säng men icke. Vid sju vaknade Fabian med världens krupphosta...i med mediciner och sen satt han och jag ute vid poolen och lyssnade på fåglarna...ganska mysigt trots allt!

Därefter skulle jag och David ut på en joggingtur, jag var trött och sa till David att det fick bli en kort tur...men ack så fel... Vi var ute och sprang i drygt 50 minuter och det var inte planerat... men vad gör man inte när man springer vilse?!? Nu är jag ju ganska nöjd för att jag klarade det så kanske jag ska springa vilse lite oftare :)

Vid frukosten frågade Anna vad vi ville göra idag...jag sa inget men när hon undrade om vi ville gå på marknad så kunde jag inget annat än jubla!!!!

Ibland hittar man ingenting när man är på marknad och ibland fyndar man plagg efter plagg. Idag var en sådan där fyndar dag...känner liksom att det är lika bra att passa på så vi slipper ha tomma väskor med hem :)

Eftermiddagen har jag tillbringat vid poolen och nu vankas det snart god middag med gott vin!

Har fått ett glas iskallt vitt vin i min hand och svågern underhåller med live musik...nått för Catarina som fullständigt ääääälskar livemusik! Kom hit vännen!!! :)

Ska kanske till Cabo da Roca imorgon, Europas västligaste udde...kanske jag får till en liten rapport imorgon igen! Ha det så gott i sommarvärmen där hemma...inte fy skam här heller!

Inga kommentarer: