söndag 8 juni 2008

Dags för hemfärd....

...varför går tiden så fort när man har roligt?!? Har nu varit i Portugal sedan förra lördagen och oj så härligt vi har haft det! Igår var vi på "Slide and Splash" nere i Algarve och så kul har jag inte haft på länge! Det är ett stort vattenland med ett stort utbud av olika vattenrutschkanor.

Vi åkte nästan konstant i sex timmar och det var inte bara barnen som var ledsna över att behöva åka hem... Jag fegade i början men utmanade mej successivt...slutade med att jag åkte race med de andra i ena rutschkanan. Den gick brant rakt utför och man kastade sig iväg på en matta...fort gick det och sen for man ut i bassängen och åkte kanske 10 meter på ytan, jätte häftigt! Nu är det inte bara barnen som har sommarben...en stooor bula har uppkommit på skenbenet, ett stort blåmärke på armen och ett skrapsår på hakan. Ni fattar att det var kul vá?

Idag har vi varit på den tredje marknaden, synd att ta euro med hem... Förstår inte vad som händer med en när man står där och rotar hysteriskt på marknaden...annars provar man ett plagg med omsorg och speglar sig och tar sen sig en funderare. Här plöjer man igenom marknadsborden och köper kanske 5 tröjor på en gång...jag ääääälskar det! :)

Den super stora resväskan som vi köpte härom dagen är redan full och vi har fått packa ytterligare en väska. Nu får vi se till att åka hem och rensa i garderoberna. Söstra min säger att det är en lisa för själen att rensa bort gamla saker! :)

Imorgon bär det av hem och då ska jag se till att lägga in lite fina bilder från vår vecka här i Portugal! Ciao!

Inga kommentarer: