torsdag 17 april 2008

Fackligt möte!

Har precis kommit hem ifrån ett 2½ timmar långt fackmöte. Måste säga att jag blivit förtroendevald mitt i värsta turbulensen. Skulle varit skönt att vara lite mer varm i kläderna för detta uppdrag. Fick höra idag att massmedia kommer att bevaka strejken och det kommer vara stort tryck på de vårdcentraler som strejkar, hua...blir lätt nervös när jag tänker på det. Det är ju också himla viktigt hur vi framstår i media för att få folks förståelse!

Nu har jag fått en massa flygblad och strejkskyltar i skrikande färger som ska upp på måndag...reflexvästen som jag skämtade om är tydligen inget skämt...ligger bestämt ett par stycken i min "strejkkasse" tillsammans med ordensband som vi ska ha hängandes på oss. Lovar att fotografera allt så ni kan ta del av det... Fast det förstås, ni kanske kan se mej både i tidningen och på nyheterna :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad bra att du fixar och donar så att jag, när jag flyttar tillbaka till Sverige, kan förhandla mig till en riktigt saftig sjuksköterskelön (hmm... finns det sådana?)! Så på måndag gäller det! Lycka till!

ÅSA sa...

Hoppas på fint väder bara för det är inte kul att stå och vakta en dörr i fyra timmar och det ösregnar!!! Lovar att hålla dig informerad, ska till och med ta med kameran en dag så du kan se hur jag ser ut som strejkvakt!!! Hjälp!