torsdag 17 april 2008

Blomsterbindning & Shopping!

Idag har jag varit iväg och handlat blommor! Kände att jag måste börja komma igång om jag ska börja arbeta imorgon! Jag är nämligen "uppvaktningsansvarig" på vårt dagis och en av familjerna har fått tillökning. Jag var inne i ett par blomsteraffärer för att se om de kunde binda en pojkbukett men det fanns bara rosa och vita blommor i båda affärerna. Även om killar också börjar gå i rosa kläder så kändes det ganska fel.

Eftersom jag har all tid i världen (ja, det var kanske lite att ta i...) så köpte jag ett fång blommor och band dem själv.
Det blev både en stor bukett...
...och sen en liten mini...
...knöt ihop dem fint med blått sidenband så de förstår att jag har koll på läget :) Vad tycks???



När jag var och handlade mat igår så ligger det en Lindex mitt emot och efter över två veckor i fångenskap kunde jag inte låta bli att gå in och titta eftersom de hade halva reapriset!
Hittade denna "sidenkreation" som jag tänkte att jag kan ha på lördag med några fina byxor, vad tror ni om det. Nu är det bara skorna som fattas, svarta converse passar inte vá?!? :)

7 kommentarer:

anna of sweden sa...

Fina blommor! :) Vad duktig du är!

Anonym sa...

Snyggt Åsa!

Både blommorna och "tunikan" (eller är det en blus?)

Annika

ÅSA sa...

Tack mamma! Det är en tunika eller klänning om man vill ha det så kort :)

ÅSA sa...

Tack Anna! Tycker det är så kul att själv sätta ihop buketter, skulle vara kul att gå en kurs i blomsterbindning!

anna of sweden sa...

När jag (så småningom)kommer hem kan vi väl gå kurs i blomsterbindning alla tre? Skulle vara så kul!

ÅSA sa...

Då skriver jag upp det i kalendern för 2013! :)

Anonym sa...

Haha!