söndag 9 juli 2017

SOL,BAD OCH...

LATA DAGAR! 👙😎☀️🍓


När man jobbar kan en vecka ibland kännas väldigt lång och man är helt dränerad på energi när det äntligen blir helg! Vad är det då som gör att tiden går väldigt fort när man är ledig oavsett om man är jätte aktiv eller bara latar sig i en solstol?

Det var när Astrid skrev och undrade över varför jag inte bloggat på några dagar som jag insåg att det var ett tag sedan. Håll tillgodo, här kommer en liten rapport om vad jag har gjort sen sist 😜

I torsdags vaknade vi till ett härligt sommarväder, solsken, blå himmel och inte minst så gott som vindstilla. Vi köpte lite goa frallor, jordgubbar och färskpressad apelsinjuice, sen gav vi oss ut med båten för ett morgondopp och frukost på havet. Fabian sa att det smakade mycket bättre att äta frukost på havet. Kanske det kan bero på vattnet som kluckar mot båten, havet som glittrar så där vackert i solskenet och sist men inte minst tystnaden.


Jag är förvisad till bryggan i väntan på att kapten fixar i ordning och startar upp 😊

Ganska skönt att sitta i solen och vänta...


Flaggan är "hissad" 🇸🇪

Vår smarriga frukost uppdukad 😜


Efter ett par timmar på havet åkte vi hem till Molly en stund för att lite senare åka ut med båten igen. Då solbadade vi från båten och det var jätte skönt.

I fredags var det dags för tennis igen, det gick ganska bra om man får tro dem som tittade på oss när vi spelade. Malin som jag spelar med blir aldrig trött, det spelar ingen roll om jag kör med henne från sida till sida... Bra träning och jag kommer vara sååå vältränad när sommaren är slut, om inte mina krämpor sätter käppar i hjulet förstås 🙄. Nu ska ni inte tro att jag inte redan är vältränad utan jag ska bli extra, extra tränad 💪🏻🤘🏻

Fredag kväll åkte Fabian och jag in till Killebom i Sölvesborg för att titta på lite uppträdanden. Först var det bröderna Norberg kända från youtube. Jag måste säga att jag inte var jätte imponerad, de är nog bäst på Youtube. Efter dem var det Thomas Pettersson som entrade scenen. Han bjöd däremot på många glada skratt och inte helt rumsren humor 😂.

Igår var det lördag och då solade vi lite sen fick  Fabian följa med kusinerna och åka wakeboard. Oj va lycklig han blev över detta. När David är här åker han wakeboard så ofta det bara går, eftersom jag inte har kört båten själv så mycket blir det ingen wakeboard när vi är själva.

När de hade åkt klart var det dags för mig och Fabian att åka till Hälleviks Havsbad för att lyxa till det med en av deras fantastiskt goda pizzor. Helt ljuvliga, inte så där feta utan fräscha och knapriga pizzor 😊. När vi ätit upp dök min syster och systerson upp, de skulle ta en liten drink innan middagen. Systerdottern är nämligen servitris/bartender på ovan nämnda ställe. Bästa servitrisen ever 💗. Lite bilder från gårdagen...






Fabian in action...


Jag och söta systerdottern 💕



Fina Havsbadet som 100 års jubilerar i år. Den smarriga pizzan och inte minst det trevliga sällskapet.


Idag har det också varit fantastiskt väder. Vi har solat och varit nere och badat från bryggan, inte så varmt i vattnet men väldigt uppfriskande. Mina föräldrar bjöd på middag ikväll och det känns lyxigt att inte behöva laga mat själv alla dagar. God varmrökt lax med egenodlade potäter, god sås och sallad. Jag var alldeles för hungrig för att komma på att fota middagen men fotade däremot den goda efterrätten 🤣





Så här mysigt har vi haft det idag..,

Härlig pose när man läser bok 👍🏻

Ja, det var nog det hela... Tack vare dagens teknik kan jag också hålla kontakten med Astrid som verkar njuta på Malta där det just nu är en värmebölja med ca 36 grader varmt, Phew... Delar med mig av en av alla "lockelse bilder" hon skickat, visst ser det underbart ut?!?



Ikväll får jag inte komma i däng försent, vi ska ut med båten imorgon bitti eftersom det utlovas sol och vindstilla. Imorgon drar även det första tennislägret igång, känner mig litenervös men hoppas att det går bra, håll tummarna gott folk 👍🏻

På återseende, eller vad man nu säger 💗

Åsa



Inga kommentarer: