söndag 16 juli 2017

NÄR "GÄSTERNA" KOMMER...

...KOMMER DET DÅLIGA VÄDRET! ☂️


Sent i fredags kväll kom David och Fabians kompis Erik. Det var vackert väder och kändes lovande inför helgen. Lördag morgon vaknade vi av att solen sken från en klarblå himmel. En härlig morgonpromenad och sen hem och laga frukost till grabbarna.

Så här fint var det när jag och David gick vår morgonpromenad 😊

Efter frukost ville killarna ut med båten för att åka wakeboard och Vattenring. När de var nöjda blev det ett dopp i det blå som inte bjöd på mer än ca 14 grader, väldigt uppfriskande med andra ord,

N











När vi kom hem igen kom molnen och eftermiddagen bjöd på ömsom sol, ömsom moln. Jag och David passade på att städa ur vårt gästhus eftersom där kommer bo gäster från och med nästa helg.

På kvällen blev det grillad oxfilé med goda tillbehör, så smarrigt 😋

Imorse fick jag vakna till larmet för första gången på hela sommarledigheten. Tennisläger två kickade igång idag och min första speltid var 9.00. Det gick hyfsat på första passet, lite nervös i början men sen släppte det. Sen åkte jag hem och käkade lite och vilade medan killarna åkte ut för att fiska.

Lagom till min andra tennisträning började det regna. Trots detta körde vi ändå och det gick faktiskt helt ok, så bra att de flyttat upp mig till bästa damgruppen imorgon.

Regnet har strilat ner under eftermiddagen och det har varit så där tråkigt. Imorgon utlovas sol och värme lagom till att David ska åka hem till Götet igen.

Nu är det dags för en kvällspromenad med Molly sen läggdags, ska stå på tennisbanan klockan 9 imorgon bitti och det gäller att vara utvilad.

ÅSA 💗




Inga kommentarer: