måndag 6 juli 2009

Första semesterdagen...

....har vi spenderat så här!!!

Jag vet inte om det bara är jag som äter lite extra gott när jag är ledig men då får man ju se till att förbränna lite extra...Alltså började jag dagen med en joggingtur och sen ett träningspass här hemma som mamma hakade på :)

Efter en god och nyttig frukost åkte jag och barnen med mamma och plockade jordgubbar. Hela Fabian såg ut som en jordgubbe när vi var klara, han hade jordgubbar på tröjan, händerna, ansiktet....

Eftermiddagen har gått i ett avkopplande tempo, läst lite, sovit middag (hrmmm....) och sen har jag och barnen frossat i jordgubbar....Inte ofta man käkar en liter per person, inte ofta man blir så mätt heller, hi, hi...

Nu har barnen precis tagit ett kvällsdopp och nu ska vi bänka oss med alla övriga familjemedlemmar framför "Lotta på Liseberg"!

4 kommentarer:

Klara sa...

jag tycker att det var roligt att plocka jordgubbar! Gott oxå! :P

millandante sa...

Så härligt att du har semester! Och i Blekinge också... ska själv ner dit i augusti för släktträff!
Tack för påminnelsen om löven i bäcken... brukar tänka på att allt inte får plats i hårddisken, så där vill jag bara samla det jag mår gott av... (jisses, har jag blivit en datanörd...!??)
Ha en fortsatt go semester!
Kram

Tyra sa...

Hej Åsa!
Ska ni göra sylt eller något med era jordgubbar?
Eller åt ni upp alla!?!
Tyra

ÅSA sa...

Klara...framförallt gott!!!

Milla, ja, det är fascinerande vilken stor hårddisk vi människor har. Men ibland lagrar vi för mycket skit på den :) Var i Blekinge äger släktträffen rum??? Kram

Tyra! Mamma gjorde sylt, jag och barnen käkade var sin liter jordgubbar och fick lite ont i magen på köpet :O