onsdag 18 februari 2009

Grrrrr.....

...jag är arg!!!

När vi var i Thailand så var ju Fabian som bekant ganska så sjuk den första veckan. Eftersom vi inte kunde göra så mycket saker så sjukanmälde jag honom till försäkringskassan. Känns ju inte rätt att ta semester när man inte egentligen har det...

Hur som helst, jag har väntat och väntat på en liten utbetalning från försäkringskassan men icke...

Idag kom ett utlåtande med posten där det står att försäkringskassan har beslutat att jag inte får tillfällig föräldrarpenning eftersom Fabian insjuknat i ett land utanför EU!

Nu är ju saken den att Fabian insjuknade i SVERIGE!!! Ligger Sverige utanför EU???

Nä, just det!

Nu har jag ägnat mej åt att skriva ett långt mail med överklagan till försäkringskassan. Bifogat det mailet jag fick från SOS-alarm där det står att de avrådde oss från att resa till Koh Mook med tanke på Fabians hälsa!

Håll alla tummar och tår. Fortsättning kommer...förhoppningsvis!

Nu ska jag gå till Golfbacken så barnen kan åka lite pulka. Hej hopp på er!

6 kommentarer:

Caroline sa...

Jag tanker positiva tankar!OI haller nagra tar ocksa......

ÅSA sa...

TACK Caroline! Nu kommer allt ordna sig :D

Caroline sa...

Jajaman.......nemas problemas!

Anonym sa...

Men vad säger f-kassan om att ni åkte trots att ni avråddes?

Har full förståelse för ditt grrr:ande. Mina erfarenheter av denna instans är inte de bästa...

Klara sa...

Jag håller också tummar och tår!! :D

ÅSA sa...

Ulrika, vi avråddes inte att åka till Thailand men att åka till den ön vi hade planerat eftersom inte där fanns läkarhjälp att få om Fabian skulle bli dålig.

Klara! Tack!!!