söndag 10 juli 2011

VÄSTKUSTEN OCH THAILAND...

...PÅ EN OCH SAMMA DAG!!!

Igår var en sådan där underbart, härlig dag som jag inte kommer att glömma i första taget!

David och jag gick upp strax före åtta och sprang en tur nere vid havet. Sen åt vi god frukost ute på altanen innan vi åkte ner till hamnen där familjen F mötte upp. Vi tog vår båt ut till Vrångö där vi la till vid en liten minivik. Vi badad, solade, grillade och barnen fångade krabbor.

Salt böna ute på Vrångö :)

Astrid med sitt cyklop...

...och Fabian med sitt!

Vid tre tiden begav vi oss hemåt för att duscha och svida om. Sen tog vi bussen in till stan där vi hade bokat bord på en av Göteborgs mysigaste restaurang. Moon Thai Kitchen på Storgatan i Vasastan!

Jag har hört så mycket gott om den restaurangen men blev ändå glatt överraskad över både god mat, service och förmågan att få en att tro att man var tillbaka i Thailand :)
Kameran glömde jag hemma men tog lite bilder med Davids telefon vilka tyvärr blev lite suddiga...

Herr och Fru F...

Förväntansfulla barn...

David och jag, nästan lika röda om nosen som när vi var i Thailand!

Hela restaurangen var inredd så man fick känslan av att man verkligen var i Thailand. Man satt vid enkla bord i små hyddor. Vi fick dock sitta mellan hyddorna eftersom vi var ett så stort sällskap. I en av hyddorna satt ett litet kärlekspar som hade bokat "Love Hut"...
 Thailändsk mat äter vi ofta men så här god mat har jag inte fått på någon annan thai-restaurang. Jag och Catarina tog Hot Pan med kyckling som var suveränt god.

Männen lät servitrisen bestämma och fick var sin spännande rätt som också var jätte goda!
 En av alla hyddor att beskåda...

Dekorationen hade de inte snålat på...massor av tingel tangel fast vackert sådant som satte sitt personliga prägel på restaurangen.

Jag som annars inte dricker öl slog till med två stora Chang flaskor, slurp, passade perfekt ihop med styrkan i maten.

Catarina framför baren, kanske får ett besök nästa gång vi går dit, för fler besök kommer det absolut att bli!

Barnen utanför toaletterna, som givetvis också var exotiska, dock inga småkryp som det ju kan vara i Thailand! :)

Trist att det blev så suddigt, men ni ser vilken mysig miljö vá?!?

Spartanskt och vacker dukning...

Catarina och jag delade på en fruktcoctail med färska exotiska frukter och tre sorters sorbet, försvinnande gott, ångrade att vi inte tog var sin!

För er som bor i Göteborg eller som kommer på besök ska definitivt besöka Moon Thai Kitchen! Men, var ute och boka bord i tid för det är väldigt poppis!

Efter en underbar middag tog vi bussen hem igen och avslutade med lite ostar och vin hemma hos familjen F innan vi cyklade hem och kröp till kojs!

Idag har vi städat hela huset och sen varit ute med båten och känner oss laddade för att ta oss an den sista arbetsveckan innan semestern!!!