onsdag 25 maj 2011

Hos frisörskan...

...har jag varit idag!!!

Min gamla frisörska har sadlat om till psykolog så det var dags att hitta en ny. Jag går till frissan endast 2-3 gånger om året, men man behöver ju ändå en frisörska!

Idag hade jag bokat klipptid till både mej och Astrid, hos var sin frisörska. Eftersom det är så sällan jag klipper mej tycker jag att det känns lika stort varje gång.

Ny frisörska, nytt utlåtande!

Det blev väl både positivt och negativt, fast egentligen var båda sakerna positiva...

Mina egenhändigt gjorda slingor fick jag beröm för, hon tyckte det såg naturligt ut :)

Sen sa hon att mina gråa hårstrån har urläcker färg, lite silvriga och när jag blir heltgrå så kommer det att vara URLÄCKERT!!!! Nog måste jag erkänna att jag kände mej lite unik...När jag var barn var jag så blond så att det skiftade i silver...nu på ålderns höst börjar jag visst åter bli silverfärgad...

När det var dags att betala så sa Astrid att även Fabian kunde tänka sig att klippa sig där (han har ju alltid blivit klippt av mej...) men i så fall skulle Pia klippa honom. Det var "min" frisör som tog betalt och det var Pia som klippte Astrid. En liten stund senare kröp det fram att Pia klippte ju mycket snabbare än min frisörska :)

Nu ska det packas inför jobbresa! På fredag bär det, förhoppningsvis, av till Barcelona och vi stannar borta tills på måndag. Vad 17 ska man ha med sig??? Jag har väldigt svårt för att packa lagom, man vet ju aldrig vilket humör man är på. Fast väskan får ju inte vara full på ditresan för jag hoppas kunna shoppa lite också :)

Hasta luego!

2 kommentarer:

Mina dagar sa...

Men så kul att få åka till Barcelona!!!! Ja, även om det är en jobbresa!
Jag får nöja mig med Linköping, Göteborg, Bollnäs o Arvika mm ;);)

Blev ni nöjda med era klipp?

SKÖT OM DIG
Kram Eva

ÅSA sa...

Ja, nu verkar det ju som om vi verkligen kommer iväg...ska se till och njuta och koppla av :) Yes, vi blev nöjda båda två! Kram