fredag 4 mars 2011

Ur barnamun...

Idag tittade äntligen solen fram och då lyckades jag locka med Fabian ut på en liten promenad. Jag gick och han sparkade med sparkcykeln. Vi hade en härlig pratstund och jag frågade hur det är med tjejerna, om han är kär i någon eller om någon är kär i honom.

Då sa han att det inte var så, skulle någon vara kär i honom så skulle det vara en nörd. Nörd sa jag, vad är det? Jo, det är en sådan som har stoooora runda glasögon, petar i näsan och snorar! Hrm...måste vara så man gestaltar en nörd på tecknat...

När vi gick förbi busshållsplatsen stod där en buss och bakom ratten satt en färgad chaufför. Då sa Fabian att den färgen har minsann alla som kör buss...

Jag fick också höra vad de ätit till lunch i skolan. Förutom middagen så fanns det ett salladsbord där det fanns skålar med olika grönsaker. Sen sa Fabian "Var det så på din tid också?" Snacka om att jag kände mej gammal...det låter ju som om man är last gammal om man pratar om det så.

Nu ska det lagas tacos, imorgon bär det av till Borås med en övernattning på Grand Hotell med några goda vänner!

Hoppas att ni alla får en riktigt härlig helg!!!

1 kommentar:

Susanne sa...

Haha, härliga ungar!!! Dom har så härliga tankar och kommentarer. Sonen sa imorse när han kom och kramade mig, -Men mamma! NU måste du raka armhålorna... Jajaja, jag ska!! Kram