lördag 29 januari 2011

OFÖRSKÄMT!!!

Härom veckan köpte jag biljetter till Melodifestivalens Genrep här i Göteoborg. Jag köpte biljetterna på Ticnet och gjorde hela jobbet själv, ska till och med printa ut mina biljetter själv. För detta vill Ticnet ha ca. 100:- i bokningskostnad...Vad 17 är det som kostar, inte kan det vara deras arbetskostnad, borde ju vara min?!?!

Idag bokade jag biljetter med SJ för mej och barnen på sportlovet. Ett ok utgångspris som sedan också steg ju längre fram i bokningsprocessen jag kom. För att vara garanterad en sittplats fick jag betala 133:-, för att få biljetten hem till mej 30:- och slutligen någon bokningsavgift på drygt 40:-. Förut har sittplatsen ingått och jag har kunnat få min biljett i mobilen vilket varit oerhört smidigt...

Kan det vara så att SJ behöver få in lite kapital efter vinterns alla förseningar och ersättningskostnader för dessa? Ingen aning, bara fundersam!

Ikväll ska vi åter spela tennis, klockan 18-19 är det dags, känner mej inte vidare laddad eftersom jag har huvudvärk. Men, men, det ska säkert bli fart i käringen. Ikväll hoppar vi pizzan efteråt och har istället köpt färska räkor och lite löjrom, skulle ju passat bra med lite bubbel till men då lär jag somna innan Fångarna på Fortet har börjat :)

Ha en trevlig lördagskväll!!!

3 kommentarer:

mammaxtre sa...

Hoppas både tennisen och kvällen blev bra. Det lät himla trevligt.

Mindre trevligt är ju detta tråkiga med priser som bara ökar jämfört med utgångspriset. Man blir så trött. Lur och utsugar fasoner, kanske man skulle kunna säga.

Kram

Anonym sa...

Jag tycker mig känna igen detta se´n förra året. Lättförtjänta pengar måste jag säga
Kram
M

ÅSA sa...

Mammaxtre, tennisen blev bara en halvtimme men kvällen i övrigt blev bra :) Känner mej faktiskt ganska lurad av både SJ och Ticnet!

M, japp, var samma i höstas när vi skulle gå på fotboll...för jäkligt! Kram