söndag 5 december 2010

Hej mitt vinterland...

Sitter här i arbetsrummet och tittar ut  över ägorna som är täckta med ett tjockt, fluffigt snötäcke. Vi hade ganska mycket snö innan men nu har det snöat ihållande sedan igår kväll och är fantastiskt vackert, tycker jag...Vet att inte alla delar min positiva inställning till snö :)

Igår kväll var vi på julfirande hemma hos familjen F, glömde tyvärr kameran...Vi möttes av ett band av marshaller som visade vägen hem till dem. Väl inne rådde det härlig julstämning med ljus överallt och små underbara juldekorationer som frun i huset fixat...God julmat fick vi också och till det dracks det mumma och snaps och vi sjöng julvisor. Jag gjorde allt förutom drack mumma och snaps eftersom jag körde kvällen till ära!

Visst är det underbart med nära och kära vänner, jag har ett fåtal som jag räknar in i den kategorin och jag är så himla glad över att jag har dem!!!

Nu ska jag ta på det varmaste jag har och pulsa ut till bilen för att bege mej till affären och handla lite god frukost. Sen ska det bakas pepparkakor efter gammelmormors recept....mmmmm....

Jul, jul, strålande jul....

Inga kommentarer: