söndag 10 oktober 2010

SNOPET!!!

Igår var jag och Astrid på Freeport. Precis som man bör så gick vi in i de flesta butikerna. När vi var på Scorett så provade jag lite stövlar. Plötsligt kom Astrid svassande i ett par cowboy boots med lite klack och remmar. En modell som jag inte är så överförtjust i. Men när jag såg hur Astrid sken med hela ansiktet och klackade runt i butiken så frågade jag vad de kostade. Bara 199:- sa Astrid. Hrm...vi har ju egentligen shoppingförbud  ( sparar ju pengar till kommande USA resa) men jag är inte den som är den så jag sa till Astrid att vi kunde betala 100:- var.

 Eftersom Scorett inte har barnskor så undrade jag vilken storlek det var, det visade sig vara en 36:a och Astrid har egentligen 34 men sa att de satt bra men var liiiite för långa.

Vi bestämde att vi skulle gå till kassan och be att få låna en iläggssula och se om de satt bra. Väl framme i kassan så undrade killen vilken storlek det var? När Astrid vände på skon för att se vad där stod så fick hon ögon stora som tefat. Jag såg direkt vad det var och fick lika stora ögon jag.

Det var inte bara storleken som stod under skon, även prislappen satt där  1199:-
Astrid fick ändå provat skon och sen fick vi förklara att den nog var för stor ändå...

Ja det blev inget skoköp igår men jag ska se om jag kan hitta en billigare modell, tyckte allt synd om henne. På fredag är det disco och kanske vi hinner hitta något nytt tills dess!

Ha en härlig söndag!!!

4 kommentarer:

mammaxtre sa...

Även jag tycker synd om henne. Det går (ju) inte att låta bli.

Hoffmans Design sa...

Ja ibland tittar man för fort på prislappen. Hoppas ni hittar snart ett par andra i bättre pris.

anna of sweden sa...

Men åh. Vilken besvikelse. Hoppas ni hittar något annat fint!

Marie sa...

Ojojoj va dyra ,så typiskt när dom hittat något fint. Det gör ju ont i modershjärtat att neka dom. Hoppas ni hittar något innan fredag då.
Kram