fredag 17 september 2010

Hamnade i kö på väg till jobbet...

...inte bilkö utan efter en ÄLG!!!

Säg nått som inte finns där vi bor...Havet några hundra meter bort, golfbanan ett stenkast ifrån vårt hus, skogen någon kilometer bort och älgar, runt hörnet!

Imorse när jag skulle köra till jobbet så stod en älg en liten bit från min bil. Jag hoppade in i bilen och den bara stirrade på mej. När jag försökte fotografera den så började den lunka iväg på gatan. Att jag körde strax bakom bekom den inte, den lunkade i sakta gemak, vände på huvudet, stirrade lite på mej och efter en stund tog den ett kliv och gick utanför vägbanan. Jag försökte fånga den på bild men det blev så där...


Nu ska Astrid strax iväg på disco, vi andra tre ska slänga oss i soffan och kolla på Idol!

Ha en skön fredagskväll kära vänner!!!

3 kommentarer:

mammaxtre sa...

Underbart. Jag är oerhört förtjust i älgar. Blir jätteglad var gång man får den äran att träffa på en.

Trevlig helg!

Katarina sa...

Wow! Det syns ju alldeles utmärkt att det var en älg. Men inte riktigt hur stor den var. Var den jättestor?

Jag har stött på, alltså mött, inte krockat med en älg på en väg en gång men det måste varit en mycket ung älg för den var inte så farligt stor. Annars är den enda levande älg jag sett den på Skansen och den är ju ENORM!

ÅSA sa...

mammaxtre...här stöter man på dem lite då och då :)

Katarina, då ska då komma och hälsa på mej. Här i området bor en älgfamilj, en mamma pappa och deras barn :) Detta var mamman eller barnet för det var inte gigantisk som pappan är! Lite farligt nu när äpplena faller av träden och ligger och jäser, älgarna älskar att mumsa i det och kan bli lite farliga när de är på snusen, hick :)